ارجمندی گفت:موزه مراجع تقلید ظرفیتی عمده در جهت معرفت مردم و زائران به سیره بزرگان شیعه است.
کد خبر: ۹۹۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ 18 September 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی،مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در بازدید از موزه مراجع اظهار کرد: این موزه با توجه به فضای مذهبی و معنوی قم و سال‌ها حضور حوزه علمیه و مراجع تقلید در این شهر، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: آثار مراجع تقلید ظرفیتی عمده در جهت معرفت مردم و زائران به سیره علمی و عملی بزرگان شیعه و همچنین مکانی برای آشنایی با میراث مکتوب و کتاب‌هایی که توسط علمای تشیع به رشته تحریر درآمده است.

ارجمندی با بیان این که موزه مراجع در واقع بخشی از تاریخ تشیع است، ادامه داد: در حال حاضر به غیر از موزه مراجع، موزه دین و دنیا در این استان فعالیت دارد که در آن جا نیز آموزش مفاهیم دینی در قالب موزه، باعث تقویت نگاه درون دینی در نوجوانان، جوانان و نسل جدید می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: موزه مراجع مکانی است تا دانش‌آموزان و دانشجویان و زائران، آشنایی اجمالی و مختصر با علما و مراجع عظام به دست آورند.

وی گفت: ترویج شریعت اسلام و آشنایی با تاریخ فقه شیعه با ایجاد موزه در ایجاد تصویر ذهنی و ماندگار برای زائر و مسافران در قم اقدامی بدیع و ابتکاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار