با رسیدن سی امین محموله واکسن چینی،
بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت بهداشت، تا ظهر دیروز بالغ بر ۳۹ میلیون دوز انواع واکسن در کشورمان تزریق شده که قریب به ۴ میلیون دوز آن، واکسن تولید داخلی بوده و مابقی، واکسن‌های وارداتی کشورمان؛ واکسن‌هایی که با احتساب محموله امروز، ۱۰ میلیون دوز آن‌ها باقیمانده که دپوی خوبی برای تداوم روند شتاب دار واکسیناسیون در کشورمان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 16 September 2021
به گزارش تابناک قم، با رسیدن سی امین محموله واکسن چینی به کشورمان، مجموع واکسن وارداتی به حدود ۵۵ میلیون دوز رسید. این در حالی است که محموله دیگری از واکسن از مبدایی متفاوت هم تا ساعاتی دیگر به کشورمان خواهد رسید.

صبح امروز پنجاه و یکمین محموله وارداتی واکسن به کشورمان رسید؛ سومین محموله بزرگ واکسن وارداتی با وزن بیش از ۲۰ تن که شامل ۵ میلیون دوز واکسن چینی «سینوفارم-پکن» است که به واسطه جمعیت هلال احمر ایران وارد شده و مجموع واکسن وارداتی کشورمان را به ۵۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۶۰۶ دوز رسانده است.
 
مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۵۵ میلیون دوز رسید

این در حالی است که با رسیدن محموله اخیر، مجموع سینوفارم‌های وارداتی کشورمان به بیش از ۴۵.۷ میلیون دوز رسیده است که حکایت از سهم ۸۳ درصدی این واکسن در واکسن‌های وارداتی به کشورمان دارد. واکسن‌هایی که نزدیک به ۳.۲ میلیون دوز آن از سهمیه کشورمان از سبد کوواکس سازمان بهداشت جهانی است، بخشی از آن اهدایی است و قریب به ۴۰ میلیون دوزش خریداری شده.

البته این محموله، تنها واردات واکسن کشورمان در روز جاری نخواهد بود چراکه بر اساس اعلام سفارت کشورمان در روسیه، روز گذشته محموله‌ای ۳۰۰ هزار دوزی از واکسن اسپوتنیک وی تحویل ایشان گردیده که امروز به ایران ارسال خواهد شد تا در نوبت تزریق قرار گیرد. محموله‌ای که می‌تواند نگرانی آن‌هایی که دوز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده و چشم انتظار دوز دومش هستند را مرتفع نماید.

در پایان گفتنی است که بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا ظهر دیروز بالغ بر ۳۹ میلیون دوز انواع واکسن در کشورمان تزریق شده که قریب به ۴ میلیون دوز آن، واکسن تولید داخلی بوده و مابقی، واکسن‌های وارداتی کشورمان؛ واکسن‌هایی که با احتساب محموله امروز، ۱۰ میلیون دوز آن‌ها باقیمانده که دپوی خوبی برای تداوم روند شتاب دار واکسیناسیون در کشورمان محسوب می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار