مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به ظرفیت بالای سامانه آب شیرین کن قم برای پاسخگویی به نیاز مردم استان در بخش آب شرب گفت: این سامانه توان تولید ۶ هزار متر مکعب آب شیرین و با کیفیت در هر شبانه روز را دارد.
کد خبر: ۹۹۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 15 September 2021

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور در جریان بازدید مدیرکل سازمان بازرسی قم از سامانه آب‌شیرین‌کن استان به ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این سامانه پرداخت و گفت: در حال حاضر توان تولید ۶ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را داریم این در حالی است که تنها حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب توسط شهروندان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس برداشت آب از دستگاه‌های آبسار در شهر بیان داشت: با توجه به انتقال آب از سد کوچری به قم و شیرین شدن نسبی آب، بسیاری از شهروندان تمایل چندانی به برداشت از دستگاه‌های آبسار ندارند و از آب شبکه که هم از نظر بهداشتی و سلامت و هم از نظر طعم، مطلوبیت و استاندارد شرب را دارد استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم همچنین با اشاره مدیریت سامانه آب‌شیرین‌کن قم توسط بخش خصوصی، به تشریح برخی از مشکل‌های قراردادی با بخش خصوصی اشاره کرد و حمایت اداره کل بازرسی را برای رفع این مشکلات ضروری دانست.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم نیز در این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در تأمین آب در شهر، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر کیفیت آب شهر بسیار بهتر از قبل شده و به نظر می‌رسد که نیاز چندانی به سامانه آب‌شیرین‌کن نباشد.

حجت‌الاسلام محمود طالبی همچنین مسائل مربوط به قرارداد سامانه آب‌شیرین‌کن مابین شرکت آب و فاضلاب و شرکت خصوصی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: اداره کل بازرسی ضمن نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در دستگاه‌ها، در این‌گونه قراردادها، مصلحت استان و مردم را بر منافع شرکت‌های خصوصی ارجح می‌داند و در این زمینه نظارت کافی خواهد داشت.

وی در ادامه از مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه کنترل از راه دور تأسیسات آبفای استان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در تشریح فعالیت‌های این مرکز گفت: تمام تأسیسات شرکت آب و فاضلاب استان اعم از چاه‌ها، تصفیه‌خانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و دیگر موارد تا فاصله بیش از ۸۰ کیلومتر به صورت از راه دور، آنلاین و ۲۴ ساعته در این مرکز رصد و کنترل می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار