معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به آمادگی این استان برای برداشته‌شدن محدودیت سنی تزریق واکسن، گفت: برای بهبود وضعیت واکسیناسیون عمومی در قم باید رایزنی‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی برای حذف محدودیت سنی و عمومی کردن واکسیناسیون پیگیری شود.
کد خبر: ۹۹۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 15 September 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمانپور روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری، با اشاره به ظرفیت خالی برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: وضعیت کلی واکسیناسیون دراین استان هم اکنون قابل قبول و رضایت بخش نیست.

وی ادامه داد: استقبال گروه‌های سنی پایین برای دریافت واکسن کرونا مطلوب‌تر از گروه‌های سنی افراد سالمند است و تلاش می‌شود تا واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۸ سال نیز توسعه یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ابراز داشت: هم اکنون ۱۳۰ هزار دز واکسن در استان قم ذخیره شده و با واردات مطلوب انواع واکسن هیچ نگرانی بابت واکسیناسیون عمومی وجود ندارد اما باید نسبت به تحرک و افزایش ضریب واکسیناسیون اقدام شود.

وی یادآور شد: اینکه هنوز هیچ کدام از شهرهای کشور در وضعیت آبی و عادی قرار ندارد نشان می دهد که خطر ویروس کرونا همچنان نگران کننده است و نباید در دام عادی انگاری گرفتار شویم.

سلیمانپور گفت: منع تردد شبانه تنها برای افرادی که برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند برداشته شده و  سایر افراد در صورت تردد در این ساعات مشمول جریمه خواهند شد.

فرماندار قم نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: استان قم این آمادگی را دارد تا محدودیت سنی واکسیناسیون را حذف کند و تمام زمینه ها و ظرفیت‌ها در این خصوص فراهم است.

مرتضی حیدری یادآور شد: قرارگاه شهید سلیمانی قم نسبت به رهگیری افراد مبتلا آمادگی لازم را دارد و جامعه بسیجیان و اصناف و هلال احمر استان آماده کمک به کادر درمان هستند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار