استاندار قم با اشاره به لزوم احیای واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال گفت:‌ نباید اجازه دهیم حتی یک واحد صنعتی دراین استان تعطیل شود.
کد خبر: ۹۹۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 14 September 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار روز سه‌شنبه  ضمن افتتاح و کلنگ زنی از چند واحد صنعتی در منطقه ویژه سلفچگان قم در بیست و دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود:‌ درحال حاضر ۱۰واحد راکد و غیر فعال در این منطقه شناسایی و برای رفع مشکلات و راه اندازی مجدد آنها پیگیریهای بسیار مهمی درسطح مختلف استانی و ملی صورت گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در پیگیری و عملیاتی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: ایجاد کمیته مانع زدایی از مصوبات کارگروه قبلی در این منطقه بود که خوشبختانه به نتیجه رسیده‌است.

وی درادامه پیگیری میدانی مشکلات واحدهای تولیدی را یکی از مهمترین سیاست‌ها و اولویت‌های کاری مدیریت استان در سالهای اخیر برشمرد و اظهار کرد: در راستای این رویکرد و در قالب بازدیدهای مستمر میدانی و جلسات و نشست‌ها، رفع مشکلات اقتصادی، کمک به واحد های تولیدی و تزریق نقدینگی برای رشد، احیا و توسعه واحد های تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به بازدید خود از واحدهای صنعتی فعال در منطقه اقتصادی سلفچگان تصریح کرد: خوشبختانه سیاست‌های اقتصادی استان در منطقه در حال اجراست و از پیشرفت خوبی برخوردار می‌باشد. 
استاندار قم لزوم توسعه و گسترش فازهای تکمیلی بویژه ایجاد و احداث فاز سوم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان کرد: بحث ‌ ایجاد زیرساخت های استراتژیک برای این منطقه به ویژه اتصال آن به راه آهن سراسری از مهم ترین اولویت هایی است که الحمدلله پس از دریافت اعتبارات به مرحله تعیین پیمانکار رسیده و  انجام آن، نوید بخش رشد اقتصادی در استان خواهد بود.

سرمست در قالب برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی، ضمن افتتاح شرکت آرین کامپوزیت آتیه، کلنگ زنی شرکت پترو افق کیان ، از چند واحد صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار