رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به تغییر رنگ کرونایی این استان از قرمز به نارنجی هیچ مانعی برای از سرگیری مجدد سینماها در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۹۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 14 September 2021

به گزارش تابناک قم، محمدکاظم رضوانی افزود: فعالیت سینماهای استان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی از امروز تا اطلاع ثانوی بلامانع است.

وی ادامه داد: سینماهای استان ملزم به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستند و در این زمینه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ‌ شده‌است.

رضوانی افزود: رعایت فاصله‌گذاری، فروش بلیت متناسب با ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها، استفاده از ماسک و دستکش برای عوامل و همچنین تماشاگران سینما، فروش بلیت به‌صورت الکترونیکی و ضدعفونی کردن مستمر سالن‌های نمایش ازجمله مهم‌ترین مسائل بهداشتی است که باید در سینماها رعایت شود.

وی خسارت‌های واردشده به صنعت سینمای قم را بسیار سنگین دانست و گفت: صنعت سینما در این استان شامل بخش‌های تولید، ‌آموزش و نمایش با شیوع کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت‌های مرتبط به‌شدت آسیب دید ضمن اینکه علاوه بر سینماها، ‌آموزشگاه‌های آزد سینمایی نیز دچار مشکل جدی کرد که پیگیریهای بسیاری برای جبران این خسارت ها انجام شده‌است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۱۹ شهریورماه جاری در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور، به رنگ نارنجی کرونایی در آمد.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم به شمار می‌آید.

۱۲ آموزشگاه آزاد سینمایی با سطح آموزشی بسیار خوب نیز در قم فعالیت می کند. ضمن اینکه حدود ۵۰۰ هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین در این استان مرتبط با سینما مشغول فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار