فرماندار قم تشویق و ترغیب دیگران را به مشارکت در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه، دعوت به خیر دانست و ابراز امیدواری کرد ملت ایران با حضور در پای صندوق های رأی، حماسه دیگری خلق کنند.
کد خبر: ۹۷۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 14 June 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در سخنانی در جمع برخی اعضای هیئت اجرایی انتخابات در سالن معصومیه فرمانداری با اشاره به تلاش و کوشش امام (ره) و مردم برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بیان داشت: باید گفت حضرت امام (ره) به یاری ملت دلیر ایران موفق شدند تا آرمان و آرزویی به نام جمهوری اسلامی را به منصه ظهور برسانند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت شکل گرفت که انتخابات، عرصه ای برآمده از همین جمهوریت و اسلامیت است.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان قم همچنین به برگزاری نزدیک به 40 انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی توجه داد و اظهار کرد: حکومت جمهوری در نظام اسلامی به عنوان «مردم سالاری دینی» شناخته می شود، یعنی شیوه ای که در آن مردم متدین و اهل ایمان که اهل بیت (ع) را الگو و اسوه خود می دانند، در تعیین سرنوشت خود مشارکت می کنند.

وی با بیان این که استان قم در بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری شاهد برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری خواهد بود از عوامل و دست اندرکاران انتخابات در استان خواست تا رعایت قوانین و مقررات را در دستور کار خود داشته باشند

حیدری ابراز امیدواری کرد دست اندرکاران امر انتخابات در کنار توجه ویژه به قوانین انتخاباتی، رعایت نظم، اخلاق و ادب را نیز سرلوحه خود قرار دهند.

فرماندار قم در ادامه به تلاش رسانه های بیگانه برای بدبین کردن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دور کردن آنان از صندوق های رأی اشاره و اذعان کرد: امیدواریم مردم عزیز ایران باز هم مانند گذشته با حضور در پای صندوق های رأی سبب ناامیدی دشمنان این نظام شوند و حماسه ای دیگر خلق کنند.

وی در عین حال روز بیست و هشتم خرداد ماه را روز تقویت نظام اسلامی دانست و گفت: مردم می توانند با تشویق و ترغیب یکدیگر به حضور در انتخابات، عملا دعوت به خیر کنند تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان قم همچنین یادآور شد: بدیهی است مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، افزایش قدرت چانه زنی منتخب مردم را در جهان به دنبال خواهد داشت.

حیدری افزود: خوشبختانه حضور مردم استان قم در انتخابات اسفند ماه 1398 با وجود مشکلات مربوط به کرونا بیشتر از میانگین کشوری بود و از این رو امیدواریم که هم استانی های عزیز باز هم با حضور در صحنه، حماسه ای دیگر بیافرینند و سبب تقویت کشور و نظام باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار