مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح نجات فضای سبز بوستان معصومیه با تکمیل شبکه مکانیزه آبیاری در این بوستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 19 April 2021

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به اجرای سیستم پمپاژ بوستان معصومیه برای افزایش بهره‌وری فضای سبز این بوستان، اظهار کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی بوستان معصومیه که به‌صورت غرقابی و سنتی آبیاری شده و راندمان پایینی داشتند در سال‌های ۹۸ و ۹۹ سیستم‌های آبیاری، سیستم پمپاژ و مخازن تکمیل و راه‌اندازی شده و در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد تومان هزینه لوازم، ۹۰۰ میلیون تومان هزینه اجرا، ۶۰۰ میلیون هزینه مخزن بتنی و ۱۵۰ میلیون هزینه پمپاژ این پروژه انجام‌شده است، ابراز کرد: با این سیستم میزان مصرف آب تا ۵۰ درصد کاهش‌یافته و دوره آبیاری که یکماه یکبار بود تا ۱۰ روز یکبار کاهش می‌دهد که کیفیت فضای سبز را بهتر کرده و هزینه نیروی انسانی نیز بسیار کاهش می‌یابد.

جوادیان ادامه داد: در خصوص آسیب‌های آبیاری غرقابی هم هزینه‌های زیادی صورت می‌گرفت که با این پروژه این مشکلات حل خواهد شد و هزینه کمتری برای نگهداری بوستان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آبیاری امکان توسعه فضای سبز وجود نداشت اما با آبیاری قطره‌ای امکان توسعه بوستان فراهم می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار