عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دین اسلام زندگی مطلوب را برای بانوان به ارمغان آورده است و بسیاری از بانوان در سایه دین اسلام به جایگاه رفیعِ رسیده‌اند و اسلام و انقلاب اسلامی به حقوق بانوان و حفظ کرامت آن‌ها توجه ویژه دارد.
کد خبر: ۹۵۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، قبل از آیین ترتیل‌خوانی حرم بانوی کرامت اظهار کرد: از شاخصه‌های دولت اسلامی ضرورت هماهنگی و همراهی با ولایت است و در آیات مختلف قرآن کریم اصلی‌ترین عنصر انسجام بخش امت اسلام، ولایت است.

وی افزود: در حقیقت مصداق اصلی «حبل‌الله» اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم است و این دو رکن، دو عنصر اصلی انسجام امت اسلام هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام زمانی که وارد مدینه شدند به‌عنوان یک عنصر انسجام‌بخش میان قبائل اتحاد برقرار کرده و پیمان‌هایی را بستند.

وی یادآور شد: در عصر غیبت، ولی‌فقیه به‌عنوان کسی که مسلط بر قرآن و متخصص در فرمایشات اهل‌بیت(ع) است، محور اتحاد و انسجام امت قرار داده‌شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر قوای مختلف نتوانند با ولی‌فقیه هماهنگی لازم را داشته باشند، اقتدار نظام اسلامی از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: میزان هماهنگی دولت اسلامی با ولایت بسیار مهم است و برجسته کردن مکتب در عوض برجسته کردن اشخاص از ویژگی‌های مهم دولت اسلامی است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: جامعه باید نسبت به رویه دین و اسلام یک ساختار ثابت داشته باشد و در حقیقت دولت اسلامی باید ساختاری پدید بیاورد تا مردم را به سمت مکتب و ارزش‌های اسلامی سوق دهد و از شخص محوری پرهیز کند.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی مناسب برای دفاع از بانوان از وظایف و شاخصه‌های مهم یک دولت اسلامی است چراکه در زمان جاهلیت به بانوان تحمیل می‌کردند که باید مهریه‌های خودشان را ببخشند و قرآن تاکید کرده که این اقدام درست نیست و دستور داده است که جامعه اسلامی با بانوان تعامل پسندیده داشته باشد.

حجت الاسلام دولابی در پایان گفت: دین اسلام زندگی مطلوب را برای بانوان به ارمغان آورده و بسیاری از بانوان در سایه دین اسلام به جایگاه رفیعِ رسیده‌اند و اسلام و انقلاب اسلامی به حقوق بانوان و حفظ کرامت آن‌ها توجه ویژه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار