استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند، عبادت ، توبه و گریه جوان را دوست دارد و ضرورت دارد همه به ویژه جوانان در این ماه مبارک بیشتر به کسب معنویت بپردازند و رابطه خود را با خداوند اصلاح و سعی کنند با تلاوت قرآن و نماز، خود را به درگاه الهی نزدیک کنند.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 14 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز طی سخنانی در حرم بانوی کرامت که به‌صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه ایجاد فرصت‌های طلایی و کسب معنویت و ماهی است که خداوند آن را به خود نسبت داده و حتی اعمال مباح در این ماه شکل عبادی پیدا می‌کند.

وی افزود: ماه رمضان ماه رحمت واسعه الهی است و از خداوند درخواست داریم این بیماری منحوس کرونا از مملکت مرتفع و کید دشمنان نیز به خودشان بازگردانده شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ماه رمضان در حقیقت بهار قرآن و بهترین کلام در این ماه تفسیر قرآن کریم است که در نظر داریم در این ماه به تفسیر سوره عنکبوت بپردازیم.

وی تأکید کرد: مرحوم شیخ صدوق روایتی نقل می‌کنند از حضرت علی(ع) که حضرت در فضیلت ماه مبارک رمضان می‌فرمایند فضیلت ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر همانند فضیلت اهل‌بیت(ع) نسبت به سایر مردم است.

رفیعی یادآور شد: ممکن است عزیزانی به هر دلیلی نتوانند روزه بگیرند و حسرت بخورند و همین حسرت نیز دارای ثواب خواهد بود اما فضیلت ماه رمضان فقط به خاطر روزه‌داری نیست بلکه این ماه دارای حرمت‌های خاصی است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: نباید حرمت ماه مبارک رمضان شکسته شود و حالت امساک به‌صورت عمومی ایجاد شود و روزه فقط تشنگی و گرسنگی نیست بلکه در این ماه انسان‌ها مهمان خداوند هستند.

وی در ادامه افزود: در ماه مبارک میزبان خداوند است و باید مهمان تابع میزبان باشد و رعایت حرمت‌ها را به‌درستی انجام بدهد و باید مهمان توجه داشته باشد شب و روزش چگونه سپری می‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: نباید اوقات ماه مبارک رمضان به غفلت سپری شود و بعد از گذشت ماه مبارک رمضان هیچ تحولی ایجاد نشود و زیبنده نیست انسان بدون تغییر و اصلاحات درونی این ماه را سپری کند.

رفیعی تأکید کرد: ضرورت دارد در این ماه مبارک تلاوت قرآن همراه با تدبر صورت پذیرد چراکه می‌توان از این طریق به قرب الهی دست پیدا کرد.

وی اظهار کرد: طبق فرموده حضرت علی علیه‌السلام کسی که در ماه مبارک روزه بگیرد و نفس خود را از روی اعتقاد از حرام حفظ کند داخل بهشت خواهد شد.

رفیعی تأکید کرد: آثار حقیقی  روزه این است که در کنار امساک از خوردن و آشامیدن، زبان، گوش و چشم و … هم روزه باشد و تمرین بر راست‌گویی، کنترل چشم، خوش‌اخلاقی و…را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سخن پاکیزه داشتن، اطعام بندگان خداوند، روزه‌داری در ماه مبارک رمضان و تهجد و شب‌زنده‌داری باعث می‌شود طبق روایت انسان داخل بر قصرهای بهشتی شود که نظیر ندارد.

وی یادآور شد: در گفتار و کلام نباید دیگران را تحقیر کنیم بلکه باید با نرمی سخن بگوییم مخصوصاً در ماه مبارک با مهربانی با دیگران و اولاد و اطفال سخن بگوییم تا ذهنیت منفی در بین کودکان نسبت به ماه رمضان ایجاد نشود.

رفیعی افزود: خداوند، عبادت ، توبه و گریه جوان را دوست دارد و ضرورت دارد همه به ویژه جوانان در این ماه مبارک بیشتر به کسب معنویت بپردازند و رابطه خود را با خداوند اصلاح کرده و سعی کنند با تلاوت قرآن و نماز، خود را به درگاه الهی نزدیک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار