جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه علی بن ابیطالب(ع) از ارائه کمک های مومنانه در قالب توزیع بسته های معیشتی، تعمیر و بازسازی خانه های محرومین، اهدای کمک جهیزیه، طبخ و توزیع غذای گرم در محلات محروم استان و توزیع ماسک به ارزش 118 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 22 November 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ محمود داودآبادی با اشاره به فرارسیدن هفته مبارک بسیج، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) سال 67 فرمودند تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیۀ خداوند‏‎ ‎‏تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.‏

وی ادامه داد: شاید آن روز کمتر کسی معنای عمیق نهفته در این فرمایش گرانقدر را به صورت کامل درک کرده بود، ولی امروز با گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی حتی بر دشمنان این مرز وبوم نیز ظرفیت و کارآیی این نهاد مردمی و نقش آفرینی آن در برهه های حساس تاریخ انقلاب پوشیده نیست.

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و بحران های ناشی از آن و حضور همه جانبه جهادگران بسیجی در میدان مقابله با این ویروس منحوس بار دیگر این برکت و لطف جلیه خداوند را به رخ جهانیان کشید، ابراز کرد: امروز نهضت کمک مومنانه و محرومیت زدایی که از ماموریت های اصلی سپاه و بسیج است به همت نیروهای بسیجی که برآمده دل مردم هستند انجام می شود و همین کمک ها که در عرصه های مختلف شکل گرفته تاحد زیادی توانسته آسیب های ناشی از کرونا را کنترل کند.

داود آبادی در ادامه به تشریح برنامه های سازمان بسیج سازندگی در هفته بسیج پرداخت و بیان کرد: یکی از فعالیت های این سازمان  تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار با مشارکت بانک رسالت است که در ایام هفته بسیج تعداد 40 صندوق رسماً افتتاح و شروع به کار خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۷۰ گروه جهادی محله محور و جغرافیا محور توسط سازمان بسیج سازندگی سازماندهی و ایجاد شده اند، گفت: تعداد 250 گروه جهادی در حال حاضر همراه با مسئولان ذیربط در موضوع مبارزه با کرونا و مأموریت های متنوع سپاه از جمله کمک مومنانه برای کمک به معیشت مردم در صحنه حاضر هستند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: در این هفته تهیه و توزیع 30 هزار بسته معیشتی در سطح استان به کمک مسئولان محلات، فرماندهان پایگاه های مقاومت، فرماندهان حوزه های مقاومت و گروه های جهادی به ارزش 9 میلیارد تومان انجام می شود. همچنین چهار هزار بسته معیشتی رایگان بین اقشار بی بضاعت با همکاری سازمان بسیج سازندگی و همکاری بنیاد علوی به ارزش یک میلیارد و یکصد میلیون تومان توزیع خواهد شد.

داودآبادی با بیان اینکه 300 نفر از طلاب خواهر و برادر در بیمارستان ها به خدمات رسانی به بیماران کرونایی مشغول هستند، گفت: روزانه 47 تا 50 نفر به صورت نوبتی در بیمارستان ها حضور دارند.

وی از اهدای 60 سری جهیزیه برای خانواده های نیازمند در هفته بسیج خبر داد و بیان کرد: این جهیزیه ها با کمک خانواده های نیازمند و بانی تهیه می شود، به این صورت که پنج تا 10 میلیون تومان هزینه این جهیزیه از طریق این افراد و مابقی آن از طریق سپاه تهیه می شود. برخی خانواده هایی که حامی ندارند و خودشان هم نمی توانند این هزینه را متقبل شوند، پنج قلم اصلی جهیزیه را تامین کرده و به صورت رایگان در اختیارشان قرار می دهیم.

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه علی بن ابیطالب(ع) از تامین 15 هزار پرس غذای گرم با همکاری ستاد مردمی کریمه اهل بیت (س) و کمیته امداد برای توزیع در محلات محروم خبر داد و گفت: از دیگر طرح های سازمان بسیج سازندگی در سال جاری که در قالب نهضت کمک مومنانه انجام می شود بازسازی خانه 500 خانواده نیازمند و محروم است که از ابتدای سال جاری آغاز شده و تاکنون بالغ بر 65 خانه در شهر قم و دهستان های قنوات و قمرود احداث و یا بازسازی شده اند.

داودآبادی با اشاره به اینکه بازسازی خانه 20 خانواده محروم نیز در این هفته با مشارکت کمیته امداد امام خمینی انجام می شود، اظهار کرد: 180 هزار ماسک آلتراسونیک سه لایه به صورت نیم بها در این هفته بین تمامی مردم به ویژه محلات و گروه های جهادی که اقدام به راه اندازی ایستگاه های سلامت کرده اند توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و عمران نیز برنامه های مختلفی برای این هفته تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه نیروگاه های خورشیدی برای 500 نفر با همکاری بانک های عامل، تعمیر، بازسازی واحداث 30 پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران، زیبا سازی مدارس روستاهای محروم قم و آغاز به کار رسمی دهکده اقتصاد مقاومتی از جمله این برنامه هاست که امیدواریم در مدت زمان مقرر به همت نیروهای جهادگر سازمان بسیج سازندگی و گروه های جهادی به اجرا برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار