رییس اداره نگهداری ابنیه راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: با قراردادی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال طرح احداث پل زیرگذر روستای راهجرد واقع در محور راهجرد - قم به طول ۱۴ متر و دهانه هشت متر اجرایی شد. ​
کد خبر: ۹۱۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 27 October 2020

به گزارش تابناک قم، عباس شکوری، ارتقای سطح ایمنی و کاهش نقاط پر حادثه را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد. 

وی افزود: با توجه به ترافیک غالبا چشمگیر محور راهجرد – قم و همجواری روستای راهجرد با این محور تاکنون برای اجرای طرح هایی به منظور افزایش ایمنی روستا و همچنین تسهیل آمد و شد خودروهای عبوری در این قطعه از محور مذکور اقدام شده است.

شکوری اجرای طرح استقرار نیوجرسی مفصلی به موازات روستا و جاده را از جمله این طرح ها دانست و افزود: از جمله نقطه هایی که در سطح راه های استان به عنوان نقطه پر حادثه لحاظ شده، این قطعه از محور راهجرد قم می باشد که پس از مطالعات صورت گرفته طرح احداث یک دستگاه پل زیرگذز دراین محل در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از اهداف اصلی در اجرای این طرح ممانعت از ورود یکباره خودرو، تجهیزات کشاورزی و دام از بافت روستا به سطح محور می باشد که متاسفانه تاکنون موجب بروز حوادث دلخراشی شده است.

 شکوری در خصوص مشخصات فنی این طرح نیز گفت: طول زیرگذر ۱۴ متر، ارتفاع کل ۵.۴ متر و دهانه آن نیز هشت می باشد.

رییس اداره ابنیه راه های قم یادآور شد: تامین تمام هزینه های اجرایی احداث این پل زیرگذر از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش بینی شده است.

شکوری همچنین بازه زمانی تکمیل این سازه را هشت ماه برآورد کرد و افزود: با توجه به این که بخشی از طرح به صورت امانی و با استفاده از توان فنی عوامل و بهره مندی از ماشن آلات به روز راهداری صورت می گیرد بنا بر آن است که تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به لزوم تهیه تجهیزات مورد نیاز شروع عملیات اجرایی طرح با کُندی پیش می رود که از اهالی روستا و رانندگان عبوری از این محور درخواست می شود تعامل لازم را با عوامل اجرایی داشته باشند.

راهجرد، روستایی از توابع بخش سلفچگان استان قم است که تا مرکز شهر قم حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار