معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اقدام در راستای اصلاح گرفتگی‌های سطح شهر از تدوین طرح جامع جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 27 October 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با اشاره به موضوع مدیریت آب‌گرفتگی به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهرداری در سال جاری، اظهار کرد: تدوین طرح جامع جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی به همین منظور در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: سالها پیش در حدود سال ۸۰ شهرداری اقدام به طراحی سیستم جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی کرده بود که قاعدتاً این طرح برای شرایط فعلی شهر قدیمی است و نیاز به بازنگری دارد و به همین دلیل تدوین دوباره این طرح با توجه به شرایط کنونی شهر در حال انجام است.

سامع ادامه داد: با پیگیری حوزه خدمات شهری و فنی شهرداری قم مشاوری با قرارداد حدود ۲۰۰ میلیون تومانی در حال تدوین طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی است که بتوانیم مجموعه اقدامات کنترل و دفع آب‌های سطحی را بر اساس طرح تدوین‌شده پیش ببریم.

وی با اشاره به اقدام به اصلاح گرفتگی‌های شهر از سال پیش تاکنون، تصریح کرد: با مطالعات صورت گرفته و جلساتی که برگزار شد برای هر منطقه، ۱۵ تا ۳۰ بند صورت‌جلسه شد که اکثریت آنها انجام‌شده و تنها در هر منطقه مواردی از کارهای بزرگ و اساسی مانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: اصلاحاتی هم که باقیمانده است به دلیل همین تدوین طرح جامع است که در مورد برخی از آنها سؤال بود که بهتر است در چه نقطه‌ای اقدام شود مثلاً در مورد منطقه سه این سؤال بود که بهتر است هدایت آب به سمت رینگ انجام شود یا رودخانه و این امور مسائلی است که مشاور در حال رسیدگی به آنهاست.

سامع با اشاره به حضور مستمر مشاور طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی قم در بارندگی‌ها، تأکید کرد: از زمستان سال گذشته کار تدوین این طرح آغازشده است و با توجه به‌پیش بینی آب و هوایی هرزمانی که احتمال بارندگی وجود داشته مشاور در قم حضور پیدا می‌کرد تا از نزدیک شرایط بارندگی در قم را ببیند.

وی با اشاره به تغییر الگوی بارش در سالهای اخیر تأکید کرد: در سالهای گذشته در چند دقیقه حدود ۲۰ میلیمتر بارش در قم ثبت‌شده است که برای این مقدار از بارندگی اگر بخواهیم کانال طراحی کنیم بعضاً قطر این کانال‌ها به دو تا سه متر می‌رسد که نشدنی است اما رویکرد مشاور برخلاف گذشته، بر این است که آب در همان نقاط جذب شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار