رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش ‌و پرورش قم گفت: حدود ۹ هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان این استان عضو انجمن اولیا و مربیان هستند.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، رضا شاهسواری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، انتخابات انجمن اولیا و مربیان با تشکیل گروه‌هایی بین والدین دانش‌آموزان در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس موظف هستند انتخابات انجمن اولیا و مربیان را از طریق سامانه شاد، همگام و یا پیام‌رسان‌های مجازی برگزار کنند.

به گفته وی، انتخابات انجمن اولیا و مربیان از ۱۵ مهرماه در مدارس سطح استان آغاز شده و مدارسی که تاکنون برای برگزاری انتخابات اقدام نکرده‌اند، تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند اعضای انجمن را مشخص نمایند.

شاهسواری با بیان این‌که برگزاری انتخابات در همه مدارس دولتی و غیردولتی الزامی است، گفت: در مدارسی که بیشتر از ۱۰ نفر جمعیت دارند، ‌مدیران مدارس باید نسبت به برگزاری انتخابات و تشکیل انجمن اولیا و مربیان طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرایی مدارس اقدام نمایند.

وی افزود: در مدارسی که کمتر از ۳۰۰ نفر دانش‌آموز دارد، تعداد اولیای عضو انجمن، هشت نفر خواهد بود که پنج نفر به‌عنوان عضو اصلی و سه نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در مدارسی که بیش از ۳۰۰ نفر دانش‌آموز دارد، به  ازای هر ۵۰ نفر دانش‌آموز اضافی یک نفر بر تعداد اعضای اصلی اضافه خواهد شد و تعداد اعضای علی‌البدل سه نفر خواهد بود.

شاهسواری ادامه داد: تعداد اعضای اصلی انجمن اولیا و مربیان در مدارسی که بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز دارد، ۱۳ نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: مدیر مدرسه، یکی از معاونان به انتخاب مدیر، نماینده شورای معلمان، معاون پرورشی و منتخبان اولیای دانش‌آموزان ترکیب اعضای انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزشی می‌باشد.

وی بیان کرد: در مدارس بزرگسال و کمتر از ۱۰ نفر جمعیت که امکان تشکیل انجمن وجود ندارد، ‌وظایف انجمن اولیا و مربیان بر عهده مدیر مدرسه است.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش ‌و پرورش قم افزود: اعضای انجمن اولیا و مربیان باید در زمینه شورای مالی مدرسه تصمیم بگیرند و برای‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آموزش خانواده،‌ مناسبت‌ها،‌ برنامه‌های آموزشی و پرورشی، جلسه‌های عمومی اولیای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

به گفته وی، تامین مشارکت فکری،‌ فرهنگی و آموزشی در راستای هماهنگی و هم سویی تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه و نظارت بر چگونگی دریافت کمک‌های مردمی از دیگر وظایف انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای انجمن اولیا و مربیان باید در کارهای عمرانی، تامین امکانات مورد نیاز در راستای بهبود اداره امور مدرسه و تشکیل کلاس‌های فوق‌برنامه نیز مشارکت کنند.

در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار