معاون آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان گفت: ۵۰ درصد دانش‌آموزانی که دچار اضافه‌وزن هستند تحت پوشش پروژه کوچ قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، مجتبی رمضان بیگی با اشاره به تأثیر مستقیم ورزش در ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی اظهار داشت: امروز یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روح تربیت‌بدنی است همچنین با عنوان شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی در زندگی نقشی بنیادی و اساسی را ایفا می‌کند و نه‌تنها در یک‌زمان مشخص بلکه تمام‌روزهای زندگی فرد را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان قم، ورزش، ایثار و معنویت و منش پهلوانی، خانواده و مشارکت اجتماعی، توانمندسازی جسمی و روحی و امید به آینده، بازی‌های سنتی و بومی محلی، آگاهی از سبک زندگی فعال را ازجمله شعارهای روزشمار هفته تربیت‌بدنی معرفی کرد.

وی بابیان اهداف تربیت‌بدنی در تکامل جسمانی، عصبی عضلانی، شناختی و عاطفی تصریح کرد: توجه به ورزش و سبک فعالیت‌های جسمانی نقش بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد به‌ویژه در این روزهای کرونایی که با عدم تحرک و فعالیت جسمانی کم دانش آموزان مواجه هستیم.

به گفته رمضان بیگی 50 درصد دانش‌آموزانی که دچار اضافه‌وزن هستند تحت پوشش پروژه کوچ قرار گرفتند این پروژه باهدف شناسایی دانش آموزان مستعد و راهنمایی برای رسیدن به وزنی نرمال در این هفته باقوت در حال اجرا بوده به همین منظور بین کلیه مدارس استان دستگاه ترازو و قد سنج تهیه و توزیع‌شده است.

وی توجه نسبت به‌ اضافه وزن فرزندان را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: همراهی خانواده‌ها در این راستا نقش بسیار مؤثری دارد درواقع باید دانش و نگرش دانش آموزان را به سمتی برد که با تلاش بیشتر فعالیت خود را افزایش دهند تا پس از انجام مراحل غربالگری بتوانیم آن‌ها را به وزن نرمال برسانیم.

رمضان بیگی از برگزاری مسابقاتی ویژه همکاران اداری خبر داد و عنوان کرد: با رعایت کلیه نکات بهداشتی مسابقات دارت در سطح استانی، همچنین مسابقات آنلاین شطرنج در سطح کشوری در حال برگزاری بوده، البته 11 هزار نفر از همکاران ما در دوره‌های ضمن خدمت پروژه کوچ نیز شرکت داشتند.

وی رمز سلامتی، تندرستی و پویایی را توسعه و ارتقاء فعالیت‌های ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: همکاران ما با تولید محتوای مناسب، ساعت تربیت‌بدنی در کلاس‌های مجازی را باقوت برگزار کرده‌اند که هم‌زمان با این هفته کانال معاونت تربیت‌بدنی نیز در شبکه دانش‌آموزی شاد افتتاح می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار