نایب رئیس شورای شهر قم با تاکید بر ضرورت برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهرداری گفت: در این بخش شهرداری‌ها عقب‌ماندگی‌های بسیاری دارند و هرچقدر رویکرد برون‌سپاری فعالیت‌ها در این حوزه با برنامه‌ریزی درست اتفاق افتد شاهد کاهش بروکراسی اداری و افزایش سلامت اداری خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری، با بیان اینکه شهرداری‌ها نقش محوری و کلیدی را در توسعه عمرانی، اجتماعی، فرهنگی شهرها دارند اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های عمرانی نقش محوری در توسعه شهر بر عهده شهرداری است.

وی بیان کرد: در سه دوره اخیر شورا شهرداری اقدامات قابل توجهی را در شهر انجام داده و شاهد تغییر ملموس در وضعیت توسعه شهر قم هستیم. پروژه قطار شهری از پروژه های مهم اخیر است که البته به واسطه مشکلات اعتباری پیشرفت مطلوبی نداشته است.

بختیاری با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر در توسعه فضای سبز عملکرد قابل قبولی از سوی شهرداری صورت گرفته است گفت: سرانه‌های فضای سبز به شکل فزاینده‌ای رشد پیدا کرده و به بیش از 20 مترمربع رسیده است؛ البته در حوزه کمربند سبز شهر خصوصا در بخش شرقی ضعف‌های زیادی داریم.

وی با اذعان به اینکه به پروژه‌های عمرانی ترافیکی توجه خوبی شده است افزود: البته علاوه بر اقدامات عمرانی فنی توجه به توسعه و برنامه‌ریزی ترافیکی و حمل و نقلی نیز صورت گرفته است.

بختیاری گفت: درمجموع عملکرد شهرداری در حوزه عمرانی قابل قبول بوده و انتظار این است که در بخش‌های دیگر شهرداری توجه و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای شهر قم با تاکید بر اینکه در حوزه برنامه ریزی شهرداری باید توجه ویژه‌ای شود افزود: اصلاح وضعیت ساختار نیروی انسانی و تبدیل وضعیت‌ها از جمله نکات مهم است که باید در شهرداری مورد توجه قرار گیرد؛ نیروی انسانی خوب و مفید سرمایه‌ای بزرگ برای هر سازمانی است و در این بخش باید گفت در شهرداری ضعف‌های زیادی وجود دارد و نتوانستیم نیروی انسانی شهرداری را با مقتضیات و کارکردهای به روز خود در مدیریت شهری سازگار کنیم.

وی گفت: باید به آموزش‌های هدفمند نیروی انسانی در مدیریت شهری توجه جدی شود؛ یکی از موضوعات دیگر برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری در حوزه خدمات شهرسازی است. در این بخش شهرداری‌ها عقب‌ماندگی‌های بسیاری دارند و هرچقدر رویکرد برون‌سپاری فعالیت‌ها در این حوزه با برنامه‌ریزی درست اتفاق افتد شاهد کاهش بروکراسی اداری و افزایش سلامت اداری خواهیم بود.

بختیاری افزود: مراجعه مردم به صورت مستقیم به شهرداری‌ها به آفتی بزرگ تبدیل شده و باید با استفاده از ساختارهای آی‌تی باید این هدف نیز برای کیفی‌سازی فعالیت‌ها پیگیر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار