مدیرکل اوقاف استان قم گفت: تاکنون پنج مرحله رزمایش مواسات و همدلی مومنانه توسط اوقاف استان قم اجرایی و طی آن 12 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۱۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 25 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین برگزاری پنجمین مرحله طرح مواسات و همدلی که با عنوان «احسان ماندگار» در قم برگزار شد اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین شیوع کرونا که معیشت بسیاری را تحت تاثیر قرار داده، اوقاف استان قم تاکنون پنج مرحله توزیع بسته‌های معیشتی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: مرحله نخست همزمان با نوروز امسال، مرحله دوم در ماه رمضان، مرحله سوم و چهارم در ماه‌های محرم و صفر و مرحله پنجم هم در دهه وقف اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در هر مرحله حدودا 3 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است گفت: منابع تامین این طرح از محل عواید موقوفات بوده است.

وی ادامه داد: شاید این بسته‌ها مشکلات عمده اقتصادی را حل نکنند ولی از نظر معنوی و روانی، تاثیر بسزایی دارد و نیازمندان می‌بینند که وقف برکت فراوانی داشته و در حد بضاعت موقوفات و سازمان اوقاف، اقداماتی برای آنها انجام شده است.

اسکندری با اشاره به فعالیت مراکز افق در بقاع متبرکه شاخص عنوان کرد: این مراکز شعاع پیرامونی همان بقعه را زیر پوشش دارند ولی اگر امکانات به اندازه کافی باشد، دیگر مناطق هم پوشش داده می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، بیکاران، مستاجران و بیماران نیازمند و بیماران صعب العلاج را سه گروه دارای اولویت در کمک‌رسانی دانست و تصریح کرد: البته کمک‌ها منحصر به این گروه‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیت واقفان و همچنین موقوفات عامی که در اختیار داریم، کمک‌رسانی به گروه‌های هدف را در دستور کار قرار داده‌ایم البته این کمک‌ها فقط مربوط به توزیع بسته‌های غذایی نیست بلکه تامین دارو و درمان نیازمندان هم در اولویت قرار دارد همچنین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هم از محل عواید موقوفات انجام می‌شود.

اسکندری با اشاره به بخشش اجاره موقوفات تجاری که از بیماری کرونا آسیب دیده اند طی سه ماه ابتدایی شیوع کرونا گفت: این کار با دستور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف صورت گرفت زیرا شیوع کرونا کسب و کار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: آنچه در توان داریم وارد میدان کرده‌ایم و از هیچ امکانی دریغ نکرده‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار