معاون آموزش‌ و پرورش استان قم از اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در روستاهای قم خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷ 24 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا، با اشاره به اهمیت و لزوم سوادآموزی در روستاها اظهار داشت: در روستاها استعدادهای ارزشمند و بی‌شماری وجود دارد که تنها با سوادآموزی و ارتقاء سطح دانش و آموزش آشکار می‌شود که درواقع با تشکیل کلاس‌های نهضت در دوره‌های انتقال می‌توانیم در رشد و پیشرفت روستا و توان‌افزایی روستائیان پرتلاش گامی مؤثر برداریم.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم تحقق عدالت آموزشی را در گروی آموزش کم و بی‌سوادان باقی‌مانده روستایی خواند و تصریح کرد: شناسایی، جذب و ترغیب روستائیان محروم به سوادآموزی رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و خروجی خدمات باکیفیت و استقلال در تولید و عرضه محصولات را در پی خواهد داشت.

وی برخورداری از نعمت دانش و سواد را در پیشگیری از صرف هزینه‌های اضافه و افزایش توانمندی و خودکفایی و رضایت روستائیان مؤثر دانست و گفت: روستاهای یادگیرنده در تمام ابعاد به تحولی عظیم دست خواهند یافت که در این مسیر نیازمند همیاری دستگاه‌های متولی خدمات‌رسانی به روستائیان هستیم.

به گفته قاسمی‌نیا با اجرای برنامه‌های مختلف در کنار اعتقاد به کار جهادی و روحیه بسیجی می‌توان در خدمات‌رسانی آموزشی به روستاها قدمی برداشت که در سال گذشته تعداد 420 نفر از روستائیان با شرکت در دوره‌های انتقال سوادآموزی که برابر با پایان ششم ابتدایی است موفق به دریافت گواهی قبولی شدند.

وی شتاب بخشی به فعالیت روستاها را از طرح‌های ویژه این حوزه معرفی کرد و افزود: سرانه حق‌الزحمه آموزش‌دهنده هر نفر قبولی در شهر مبلغ 925 هزار تومان تعیین‌شده که این مبلغ برای آموزش‌دهندگانی که آخرین نفرات بی‌سواد روستاها را آموزش ‌دهند یک‌میلیون و 400 هزار تومان تعیین‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار