مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: محدودیتی در توزیع گاز مایع برای افراد و خانوارهای مشمول مصرف این حامل انرژی در قم وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶ 24 October 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمود طاهری،‌ افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش تقاضا برای استفاده از گاز مایع، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم در راستای ایجاد شرایط دسترسی آسان آحاد جامعه، نسبت به تامین حامل‌های انرژی از پالایشگاه‌ها، انبارهای نفت و خطوط لوله اقدام نموده است.

وی اضافه کرد: منازل، صنوف و مشاغلی که به شبکه گازرسانی متصل نبوده و فاقد علمک گاز درب منازل و محل کارشان هستند، مجاز به استفاده از گاز مایع هستند.

طاهری با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۹۵ درصد از خانوارهای ساکن قم از گاز طبیعی، بیان کرد: از مردادماه امسال گاز مایع به‌صورت الکترونیک و بدون هیچ محدودیتی برای خانواده‌های محروم از گاز طبیعی در حال توزیع است.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۴۹ خانوار قمی که از نعمت گاز طبیعی محروم هستند، ‌از گاز مایع استفاده می‌کنند.

طاهری افزود: توزیع گاز مایع برای خانوارهای فاقد انشعاب گاز طبیعی، همانند تعیین سهمیه نفت سفید گرمایشی به‌صورت الکترونیکی بر روی کارت بانکی این خانوارها، در نوبت‌های متوالی از طریق شعبه‌های نفت سفید انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد مورد نیاز سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع نیز به نرخ مصوب از طریق کارت بانکی تعریف شده و از طریق پوز مخصوص توسط عوامل توزیع دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: شاغلان صنفی، خدماتی و صنعتی نیز با ثبت درخواست در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir و از طریق کارت بانکی تعریف شده، می‌توانند گاز مایع به نرخ مصوب دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت نفت منطقه قم با بیان این‌که الگوی مصرف سوخت خودرو، بنزین و CNG می‌باشد، ادامه داد: قیمت پایین گاز مایع نسبت به بنزین موجب درخواست غیرمجاز توسط بخش حمل‌ونقل سبک شده است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل بازار کاذب شارژ گاز مایع به خودروها و تثبیت مصرف خودرویی از طریق ممانعت از تولید و نصب کیت و مخزن گاز مایع بر روی خودروها امکان‌پذیر است.

شهروندان می‌توانند ضمن تماس با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۳۲۱۱، ۳۶۶۲۳۲۱۲ و ۳۶۶۲۳۲۱۳ مشکلات خود را در این زمینه مطرح و همچنین برای راهنمایی بیشتر به سامانه درخواست فرآورده نفتی به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار