رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: در حوادث هفته گذشته این استان، ‌چهار نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۸۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 15 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمد شهیدی افزود: در هفته گذشته ۶ هزار و ۷۲۷ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام یک هزار و ۸۷۰ ماموریت شد.

به گفته وی، هفته گذشته یک هزار و ۷۴۵ مصدوم و بیمار توسط کارشناسان اورژانس به مراکز درمانی منتقل‌شده‌است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۷۶ تصادف منجر به جرح و فوتی در استان قم رخ داد که ۳۶۱ حادثه در داخل شهر و ۱۱۵ حادثه در جاده رخ‌داده است.

شهیدی با بیان این‌که در این حوادث ۴۷۶ نفر مصدوم شدند و چهار نفر فوت کردند، ادامه داد: ۳۲۲ مصدوم به علت شدت جراحات وارده به مراکز درمانی منتقل و ۱۵۴ مصدوم نیز در محل حادثه درمان شدند.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم با انجام یک ماموریت،‌ یکی از مصدومان حوادث ترافیکی که حال وی وخیم گزارش‌شده بود را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل کرد.

وی به حوادث ترافیکی منجر به فوت اشاره و بیان کرد: ساعت ۰۴:۰۴ نوزدهم مردادماه تصادف ۲ خودروی سنگین ۲ کشته و ۱۸ مصدوم برجا گذاشت.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم گفت: در این حادثه ۲ نفر آقا حدودا ۲۳ و ۵۴ ساله در دم جان باختند.

وی افزود: در حادثه دیگری که ساعت ۲۲:۳۹ نوزدهم مردادماه در محور کهک- ورجان به سمت روستای صرم رخ داد، متاسفانه باعث جان باختن یک آقا و یک خانم هر ۲ حدودا ۳۰ ساله شد.

به گفته وی، این حادثه باعث مصدوم شدن سه نفر دیگر شد که مصدومان پس از دریافت اقدامات درمانی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به مرکز درمانی منتقل شدند.

مرکز اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۰ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار