فرمانده انتظامی قم گفت: در مدت زمان کمتر از 10 ساعت عامل شکستن شیشه بانک‌ها در قم دستگیر شد و این فرد هیچ ارتباطی با برخی اتفاقات سیاسی ندارد و از نظر عقل و هوش کم بهره است.
کد خبر: ۸۱۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴ 26 January 2020

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری که در مرکز فرماندهی انتظامی استان قم ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطر شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم اما یکبار دیگر در امتحان الهی استان قم در تشییع پیکر شهدای مقاومت یکبار دیگر چهره نورانی مقاومت و حضور در صحنه قم به نمایش گذاشته شد و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در تشییع پیکر شهدای مقاومت شرکت کردند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد 10 ماه سال جاری مجموعه نیروی انتظامی استان قم بیان کرد: در این مدت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با یک درصد کاهش سرقت در قم مواجه بودیم و همچنین سرقت‌های مهم نیز با کاهش 3 درصدی مواجه بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به میزان کشفیات در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: کل کشفیات استان قم در این مدت با 7 درصد کاهش مواجه بوده است و در بحث کشفیات مواد مخدر نیز نسبت به سال گذشته با کاهش 40 درصدی روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در قم، بیان کرد: حدود 7 تن مواد مخدر در قم کشف شده و 33 باند مواد مخدر نیز متلاشی شده است که در زمینه متلاشی شدن باندهای موادمخدر در قم نسبت به سال گذشته با 32 درصد رشد مواجه بودیم.

آقاخانی با تاکید براینکه دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در قم نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه شده‌ایم، گفت: در این زمینه 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

وی دستگیری معتادان متجاهر را در قم مورد اشاره قرار داد و افزود: در این زمینه نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 13 درصد افزایش داشته ایم.

افزایش 86 درصدی تصادفات درون شهری

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش به امور راهور و ترافیکی در قم اشاره و تصریح کرد: در زمینه امور راهور و ترافیکی در درون شهر با وضعیت مناسبی مواجه نیستیم و لازم است دستگاه‌های متولی در زمینه ترافیک گام‌های بلند و موثرتری بردارند.

وی با بیان اینکه تصادفات استان قم نسبت به سال گذشته یک درصد تصادفات افزایش یافته است، گفت: تصادفات جرحی با 3 درصد افزایش، تصادفات فوتی با 3 درصد افزایش و کل تصادفات خسارتی با یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

آقاخانی ادامه داد: از مجموع تصادفات بوقوع پیوسته یک درصد فوتی، 81 درصد خسارتی و 18 درصد جرحی بوده است و از مجموع تصادفات 86 درصد در حوزه درون شهری رخ داده و 14 درصد نیز در حوزه برون شهری به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به پرونده‌های مقابله با کالای قاچاق در قم گفت: در این زمینه نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش تشکیل پرونده و 134 درصد افزایش دستگیری داشتیم.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش داشته است.

افزایش 197 درصدی جرائم سایبری در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خویش جرائم سایبری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: وقوع جرائم در فضای مجازی 197 درصد افزایش داشته است.

آقاخانی اضافه کرد: 298 درصد کشف جرائم سایبری و در زمینه دستگیری مجرمان فضای مجازی نیز 306 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی با اشاره به منهدم شدن 6 باند حرفه ای فضای مجازی در قم بیان کرد: این باندها به شیوه فیشینگ به سرقت از حساب‌های بانکی مردم اقدام می‌کردند که دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: سنین مجرمین سایبری بین 14 تا 18 سال است و شماره کارت‌های به‌دست آمده نیز 42 هزار و 450 فقره است و این یک تهدید بسیار جدی در فضای مجازی است.

وی میزان دستگیری مجرمان فضای سایبری در قم را نسبت به سال گذشته مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این زمینه نیز 13 درصد افزایش داشته ایم.

دستگیری 40 سارق به عنف در قم

آقاخانی با اشاره به موفقیت‌هایی که در زمینه انهدام باند سارقان در قم صورت گرفته است، گفت: در طول 10 ماه گذشته 12 باند سارقین به عنف متلاشی شد و حدود 40 نفر دستگیر شدند.

وی با تاکید براینکه مجرمان این باندهای سرقت همه سابقه دار بودند، تصریح کرد: بین 5 تا 12 فقره سرقت در سوابق این مجرمان وجود داشت.

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش به انتشار خبری مبنی بر شکسته شدن شیشه برخی بانک‌ها در قم اشاره کرد و گفت: شخص با هویت مشخص در قم دستگیر شد که نامبرده نسبت به شکستن شیشه 8 بانک دولتی در این شهر اقدام کرده بود.

وی افزود: این متهم اهل یکی از استان‌های نزدیک قم است که 20 مورد سابقه مجرمیت داشته و سوابقی مانند تحصیل مال از طریق نامشروع، کلاه برداری، سرقت و تخریب اشیاء منقول و غیرمنقول متعلق به دیگران، کلاهبرداری، ولگردی، استعمال شیشه، تخریب و اتلاف اموال دولتی، جعل، خرید و فروش مواد مخدر، سرقت را در کارنامه خویش داشت که در مدت زمان کمتر از 10 ساعت شناسایی و دستگیر شد.

آقاخانی ادامه داد: این فرد هیچ ارتباطی با مباحث سیاسی نداشته و جوانی 30 ساله است که از نظر هوش و عقل کم بهره بوده و پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار