نسبت به جمعیت؛
رئیس اتحادیه نانوایان قم از فعالیت ۳۵۰ نانوایی سنگک در قم خبر داد وگفت: این استان بیشترین تعداد نانوایی سنگک را نسبت به جمعیت دارد.
کد خبر: ۸۱۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶ 26 January 2020

به گزارش تابناک قم، علی اکبر زارعی با اشاره به مطلوب‌تر شدن وضعیت پخت نان در نانوایی‌های قم، افزود: خوشبختانه در خصوص قیمت نان در قم به توافق رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها باید پروانه فعالیت داشته باشند و پروانه آنها نیز بروز باشد که در این راستا همه پروانه‌ها در حال بروز شدن است، اظهار داشت: حدود ۱۰ نانوایی بدون پروانه در سطح استان قم در حال فعالیت هستند که در لیست پلمب شدن قرار دارند.

رئیس اتحادیه نانوایان قم گفت: نانوایی‌های آزادپز باید در سامانه با پروانه معتبر ثبت نام کنند که به حساب سپید معرفی می‌شوند و از این طریق می‌توانند آرد خریداری کنند.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات و مشکلاتی که در زمینه نانوایی‌ها مشاهده می‌کنند به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

زارعی همچنین در خصوص صدور پروانه کسب برای نانوایی‌ها، افزود: صدور پروانه کسب برای همه صنوف در سامانه ایرانیان اصناف امکان پذیر است که طبق دستور وزیر مربوطه فعلاً صدور جواز کسب ممنوع است.

قم پایتخت نان سنگک کشور است

وی قم را پایتخت نان سنگک دانست و تصریح کرد: استان قم بیشترین تعداد نانوایی سنگک را نسبت به جمعیت دارد و هدف شورای سیاست گذاری نیز این است که مردم از نان سنگک به دلیل خاصیت آن، استفاده بیشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه نانوایان قم با بیان اینکه از ۸۰۰ واحد نانوایی در استان قم ۳۵۰ واحد نانوایی سنگک است، گفت: در زمینه کیفیت آرد متأسفانه با خرابی و یا سستی آرد مواجه هستیم که باید تلاش شود که گندم با کیفیتی وارد استان شود.

وی با بیان اینکه آردها هیچ وقت به علت تفاوت گندم یکنواخت نیستند، افزود: کیفیت گندم زمانی که مناسب نباشد کیفیت آرد نیز پایین می‌آید و کارخانجات و یا نانوا مجبور به استفاده مکمل برای بالا رفتن کیفیت آرد می‌شوند که مکمل‌ها غذایی هستند و مشکلی را برای مصرف کننده ایجاد نمی‌کنند اما موجب آسیب وارد شدن به دست نانوا می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار