معاون امور عمرانی استاندار قم:
معاون استاندار قم از احداث شهرک فرآوری نمک در قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: طرح مطالعات بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی دریاچه نمک ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۸۱۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 19 January 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه لازم در بین سرمایه‌گذاران برای احداث مسیر دسترسی به دریاچه نمک باید امکان استفاده از تمام ظرفیت‌های این مکان به سرمایه‌گذاران ارائه شود.

وی با بیان اینکه برای احداث مسیر دسترسی دریاچه نمک ۵۵ کیلومتر راه جدید باید بازسازی شود، گفت: طرح مطالعاتی بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی دریاچه نمک ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

معاون استاندار قم از احداث شهرک فرآوری نمک در قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در کنار ظرفیت‌های معدنی دریاچه نمک قم، استفاده از ظرفیت شیلات و گردشگری نیز مورد توجه است.

طرح جامع مطالعات دریاچه نمک در حال انجام است

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم نیز در این جلسه بیان کرد: عدم وجود مطالعات زیست‌محیطی، مطالعات گردشگری و توریستی، مطالعات راه دسترسی، ظرفیت‌های شیلات و مطالعات ذخیره آب از کمبودهای استفاده از ظرفیت‌های دریاچه نمک قم است و احداث شهرک نمک برای فرآوری نمک مهم‌ترین هدف در ارتباط با دریاچه نمک است که احداث مسیر دسترسی باید دنبال شود.

محمود نوربخش افزود: منابع معدنی مهم‌ترین ظرفیت دریاچه نمک است و ظرفیت گردشگری و شیلات در درجه اهمیت بعدی قرار دارد.

وی بیان کرد: در قالب کارگروه‌های اشتغال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت مشکلات واحدهای صنعتی و پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم ادامه داد: از بین ۳۴ طرح اقتصاد مقاومتی قم ۲۰ طرح در سطح ملی و ۱۴ طرح در سطح اختیارات و منابع داخل استانی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه کفاش‌ها، احداث کمربندی دوم، احداث باند دوم محور کهک-پردیسان، حمایت از تولید داخلی پلی کلراید آلومینیوم و بومی‌سازی قطعات صنعتی از مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی اقتصاد مقاومتی قم است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار