دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در تالار مرکزی شهر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۰۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 11 January 2019

به گزارش تابناک قم، در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور امام جمعه قم آیت الله سعیدی، سرمست ستاندار قم و مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم رئیس اتحادیه ناشران استان با اشاره به اهمیت کتاب خواندن برای کودکان اظهار کرد: کتاب خوانی موجب افزایش توانایی کودکان برای تعاملات اجتماعی و ارتقای قدرت ابتکار آن‌ها می‌شود.

خرمی گفت: شهر قم دارای طراحان توانمندی است و تلفیق هنر آن‌ها با اثر نویسندگان، موجب بی نیازی کودکان کشورمان از آثار ترجمه‌ای می‌شود .

وی ادامه داد: نمایشگاه در زمینی به وسعت 1500 متر مربع با حضور 110 ناشر فعال برگزیده کشوری و 18 هزار عنوان کتاب تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، پذیرای مشتاقان کتاب خواهد بود.
فروش این کتاب‌ها با ارائه بن تخفیف صورت می‌گیرد و سه میلیارد ریال بن تخفیف برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه دومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان استان، فضای ویژه‌ای برای بازی کودکان با همکاری سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در نظر گرفته شده است.

دکتر آشنا مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز با حضور در این مراسم، ضمن تشکر از مسئولین برپایی نمایشگاه ، دو کتاب ارزشمند مشروعیت قدرت از نگاه حضرت امام نوشته آقای خالقی و مردم سالاری دینی از منظر رهبر معظم انقلاب را به حاضرین معرفی کرد.

قم پتانسیل بالایی در چاپ و نشر کتاب دارد

در این مراسم استاندار قم، دکتر سرمست در سخنانی گفت: قم پتانسیل بسیار بالایی در چاپ و نشر کتاب، مخصوصاً کتاب کودک و نوجوان دارد.

وی ضمن بیان این جمله که لازم است در قم شهرک صنعت چاپ و نشر فعال شود، گفت: این استان به عنوان شهر حوزه های علمیه، دومین پایگاه چاپ و نشر کتب است که بر اساس آمار یک سوم کتابهایی که در کل کشور چاپ می‌شود، مربوط به استان می باشد.

استاندار گفت: این یک پتانسیل بسیار بالایی است و می‌شود از این موضوع در باب صادرات محصولات فرهنگی و بین المللی کردن این ایده ها و اندیشه‌هایی که در این کتب مطرح شده است و همچنین از پتانیسیل حوزه های علمیه بخصوص جامعه المصطفی و همین طور شهرک چاپ و نشر استفاده کرد.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی دائمی کتاب می تواند فرصت مناسبی باشد برای تجاری سازی، برند سازی، تولید ثروت و برای اینکه ما علم نافع را به تعبیر مقام معظم رهبری بتوانیم گسترش دهیم و فصلی از فصول این نمایشگاه بین المللی را اختصاص دهیم به نمایشگاه بین المللی کتاب، با توجه به همجواری قم با تهران این نمایشگاه می تواند فرصتی برای این موضوع باشد.

دکتر سرمست ضمن اعلام اینکه سرانه مطالعه در کشور از حد انتظار پایین است، گفت: با توجه به اینکه این سرانه یک شاخص توسعه برای هر کشور و هر استان شناخته می‌شود، باید سعی کنیم آن را افزایش دهیم . مخصوصا در شرایط جدید که فرهنگ آپارتمان‌نشینی و شهرنشینی باعث می شود که فضاهای محدودی برای مطالعه وجود داشته باشد اگر ما بتوانیم قرائت خانه‌های عمومی را در کنار کتابخانه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار یا مناطق با تراکم جمعیتی بالا در شهر به صورت متوازن توسعه دهیم و این سیاست مناسبی است برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی.

قابل ذکر است این نمایشگاه از 21 دی ماه الی 28 دی ماه در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود، زمان بازدید از نمایشگاه در نوبت صبح از ساعت 9 الی 13 و در نوبت عصر از ساعت 15 الی 21 خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار