کارشناس سازمان هواشناسی استان قم با اشاره به افزایش میزان بارندگی در ماه‌های اخیر گفت: در 8 ماهه نخست امسال نسبت به 8 ماهه نخست سال گذشته شاهد رشد 68 درصدی بارش در استان قم بودیم.
کد خبر: ۶۹۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳ 19 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید مصطفی قربانی نیا کارشناس هواشناسی بابیان این‌که پیش‌بینی افزایش بارندگی در استان را کرده بودیم، اظهار داشت: در 8 ماهه اول امسال میزان بازندگی در استان قم 105/3 دهم میلی‌متر است که نشان از افزایش میزان بارندگی در استان نسبت به سال گذشته دارد.

وی بابیان این‌که این آمار از مرکز ملی پایش و هشدار خشک‌سالی به‌دست‌آمده است، ابراز داشت: میزان بارندگی در 8 ماهه نخست سال گذشته 62/7 میلی‌متر بود که امسال آمار بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

قربانی نیا خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه‌های آینده هم شاهد بارش‌های خوبی در کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان قم افزود: این افزایش بارندگی هم به حدی نیست که مشکلات خشک‌سالی‌های اخیر را جبران کند و همچنان شاهد کمبود بارش در کشور هستیم.

وی افزود: مردم درزمینهٔ آب و مصرف آن باید الگوهای استاندارد را رعایت کنند و اجازه ندهند که میزان مصرف آب از این بیشتر شود.

قربانی نیا افزود: در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده‌ای، 45 ایستگاه باران‌سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران‌سنج، 10 ایستگاه اقلیم‌شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است تا بتوانیم آمارهای دقیق و صحیحی ارائه دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار