با توجه به بارانی بودن آسمان قم طی چند روز آینده، مدیریت شهری قم باید به هوش باشد تا شهر قم دچار آب‌گرفتگی نشود و به عبارتی قم را آب نبرد.
کد خبر: ۶۷۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 14 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، طی بارندگی روز گذشته در قم، بسیاری از خیابان‌های قم دچار آب‌گرفتگی شدید شد و مشکلات بسیاری را برای همشهریان ایجاد کرد، با هر بارش حتی معمولی در قم آب‌گرفتگی به عنوان یک پدیده متداول در شهر ایجاد می‌شود و مشخص نیست که چرا راه علاجی برای این موضوع در نظر گرفته نمی‌شود.

قم به عنوان یک کلانشهر در سطح کشور شناخته می‌شود و وضعیت فعلی معابر قم در هنگام بارندگی‌ها، اصلا در شأن یک کلانشهر نیست و باید مسئولین فکری برای آن بکنند.

در فروردین 88 با نزول بارش‌ها، قم دچار سیل بزرگی شد و اثرات مخرب بسیاری را بر جا گذاشت و اکنون بعد از چند سال هنوز خاطرات آن سیل در ذهن مردم قم نقش بسته است؛ بعد از آن سیل بزرگ، مسئولین با هر بارش متوسطی، بلوار زائر در بستر رودخانه قم را مسدود می‌کنند تا اتفاقات آن سال دوباره تکرار نشود.

با مسدود شدن بلوار زائر که یکی از معابر اصلی قم به شمار می‌رود، بسیاری از معابر شهر با ترافیک سنگین مواجه می‌شود و مشکلات ترافیکی شدیدی را در شهر ایجاد می‌کند و به عبارتی عبور و مرور در قم مختل می‌شود.

همچنین به دلیل عدم مهندسی درست در ساخت برخی معابر دیگر قم، خیابان‌ها دچار آب‌گرفتگی شدید می‌شود و هیچ راه علاجی نیز برای آن پیش بینی نمی‌شود، همین موضوع باعث نارضایتی شدید مردم قم شده است.

البته این مشکل تنها مختص شهر قم نیست و بسیاری از توابع و روستاهای استان قم نیز به شدت با این مشکل مواجه هستند و چندی پیش نیز، وقوع سیل در شهر دستجرد، آسیب‌هایی را برجای گذاشت و مردم این شهر را با مشکلاتی مواجه ساخت.

شاید بسیاری از نواقص موجود در ساخت معابر و ایجاد مشکلات، متوجه مدیریت فعلی شهر قم نباشد، ولی مردم انتظار دارند که مدیریت شهری قم و همچنین ستاد مدیریت بحران استان، تدبیری برای این موضوع بیاندیشند تا این مشکلات ایجاد نشود.

برای حل معضل آب‌گرفتگی در سطح شهر قم، باید برنامه ریزی درستی در طول سال انجام شود و اقدامات از چند ماه قبل از شروع فصل سرما صورت گیرد و با راه انداختن ماشین آلات شهرداری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی مشکلی حل نخواهد شد و تنها مُسکنی موقتی و نوشدارویی بعد از مرگ سهراب است.

با اعلام اداره کل هواشناسی استان قم، در روزهای آینده، شاهد بارش باران‌های شدیدی در استان خواهیم بود و بر همین اساس مدیریت شهری و ستاد بحران استان قم باید برنامه ریزی‌های درستی را انجام دهند تا مشکلات روز گذشته مجددا در شهر تکرار نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار