رئیس دانشگاه ادیان:
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: گفت و گوی بین ادیان یکی آموزه های دین اسلام و سیره امام رضا(ع) است که باید با ایجاد بسترهای آن در جهان نهادینه شود.
کد خبر: ۶۷۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 14 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در «پیش نشست تخصصی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان» در دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: این دانشگاه در خصوص ترویج گفت و گوی بین ادیان به صورت علمی ورود پیدا کرده که باید با برگزاری جلسه های مختلف، این فرهنگ پیش از گذشته در سطح جهان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: گفت و گو و مناظره بخشی از تمدن اصیل اسلامی است که باید با الگوگیری از سیره امامان معصوم به ویژه امام رضا(ع) در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان این که بسیاری از ادیان با یکدیگر دارای اشتراک هایی هستند گفت: باید این اشتراک ها شناسایی و بر اساس آن همزیستی مسالمت آمیز ایجاد شود، در حال حاضر نیز خدامحوری و عقلانیت یکی از مهمترین مسائلی است که به آن پرداخته ایم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دین اسلام به گفت و گو بین ادیان و اشتراک های بین آن تاکید کرده است، به گونه ای که در تاریخ شاهد مناظره امام رضا(ع) با صاحب نظران ادیان دیگر هستیم.

نواب اضافه کرد: امروز شکل مناظره ها نسبت به زمان امامان معصوم(ع) تغییر کرده است که باید با استدلال و اشاره به مفاهیم دین اسلام به گفت و گو با سایر ادیان بپردازیم تا از این طریق از افراطی گری پرهیز شود.

وی با تاکید بر ایجاد وحدت بین ادیان مختلف افزود: در حال حاضر کشورمان با حفظ امنیت و آرامش از جنگ های بین دینی که در برخی از کشورها وجود دارد در امان مانده است و شاهد گفتمان سازی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش ها و جلسه های مختلف با صاحبنظران نقش مهمی در ایجاد ارتباط و وحدت بین ادیان داشته باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان از برگزاری نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان طی روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه جاری در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این پیش نشست در راستای برگزاری همایش اصلی برگزار شد که می تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار