همزمان با ۲۸ صفر؛
شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه(س) همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) سیاه‌پوش شد.
کد خبر: ۶۷۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 08 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، همزمان با فرارسیدن بیست و هشتمین روز ماه صفر خیابان‌ها، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و حرم حضرت معصومه(س) در غم رحلت جانگداز رسول گرامی اسلام(ص) و فرزندان گرامی ایشان، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) سیاه پوش شده و مراسم روضه و عزا در نقاط مختلف شهر قم در حال برگزاری است.

مراسم روضه‌خوانی و عزاداری شب گذشته در حرم کریمه اهل بیت(ع) با حضور گسترده زائران و اقشار مختلف مردم قم برگزار شد که این مراسم امشب و فردا نیز به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

هیئت‌های مذهبی نیز از نقاط مختلف قم و شهرهای اطراف از شب گذشته خود را به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) رسانده و به صورت دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی وارد حرم مطهر می‌شوند تا مصیبت رحلت رسول الله(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) را به خواهر گرامی ایشان تسلیت گویند.

در مسجد مقدس جمکران، بیوت مراجع عظام تقلید و همچنین مساجد و تکیه‌ها که در برخی از آنها به مناسبت محرم و صفر مراسم عزاداری برپا بود، این‌بار در سوگ رسول خدا(ص) نوحه خوانی برپا شد. هر چند ذکر مصیبت برای حسین(ع) هیچ‌گاه در عزاداری‌ها حذف نمی‌شود.

دسته عزاداری نیروهای مسلح نیز همچون سال‌های گذشته با حضور بسیجیان، پاسداران، ارتشیان و نیروهای نظامی و انتظامی صبح امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) با نظم و شکوه خاصی برگزار شد.

دسته عزای خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) نیز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح فردا به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) با همراهی اقشار مختلف مردم و زائران از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حرکت می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار