کد خبر: ۶۷۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴ 21 October 2018

دکتر خطابش می کنند، از بهمن ماه سال گذشته مشاور بین الملل شهردار قم شده چون عربی و انگلیسی بلد است – البته کمی بهتر از «جواد خیابانی»! - رئیس حوزه استاندار در زمان حجت الاسلام موسی پور و معاون اداری مالی دفترتبلیغات اسلامی تقریبا تمام رزومه ای است که «حسین ایرانمنش» توانسته طی سنوات خدمتی‌اش برای خود دست و پا کند.

او چند وقت پیش اما با همین رزومه، با حکم شهردار قم و بدون داشتن هیچ گونه سابقه حتی مرتبط با حوزه ارتباطات و روابط عمومی به عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم منصوب شد.

شاید آشنایی با زبان های عربی و انگلیسی کمی ارتباط با بخش بین الملل پستی که سرپرستی آن را بر عهده گرفته داشته باشد، اما همه می دانیم که عمده فعالیت های این بخش حساس از مجموعه شهرداری قم، مربوط به روابط عمومی است.

روابط عمومی که دیگر امروز تبدیل به یک علم بسیار پیچیده شده که فقط اهل فن و متخصصین این بخش از عهده اداره امور مربوط به آن بر می آیند. حساسیت جایگاه روابط عمومی و تخصصی بودن آن، نکته ای است که امروزه برای تمام مدیران و مسئولان به وضوح قابل درک بوده و پرداختن به آن تکرار مکررات است و از حوصله این نوشتار خارج.

آنچه بیش از همه فکر و ذهن اهالی رسانه و فن را بعد از این انتصاب به خود مشغول می کند این است که از دکتر سقائیان نژاد به عنوان یک چهره فرهیخته و علمی توقع چنین انتخابی آن هم برای یک پست حساس که اتفاقا تبدیل به نقطه چالش برانگیز شهرداری نیز شده، نبود.

انتظار داشتیم که شهردار قم حداقل فردی آشنا با فضای رسانه ای استان و کشور با حداقل تخصص در حوزه ارتباطات را حتی برای سرپرستی روابط عمومی شهرداری قم انتخاب می کرد، چرا که روابط عمومی «متخصص» می خواهد نه «مترجم»!

همچنان این توقع را از دکتر «سقائیان نژاد» داریم و این انتخاب را می گذاریم به حساب این که ایشان در حال رایزنی برای انتخاب فردی با حداقل مختصات مورد نظر تصدی پست روابط عمومی شهرداری است و در حال حاضر کسی را دم دست تر از «ایرانمنش» برای سپردن کلید اتاق روابط عمومی به او سراغ نداشته است.

اما یک توصیه دوستانه به سرپرست روابط عمومی شهرداری قم. آقای «ایرانمنش»! داشتن مدرک دکترا و آشنایی با زبان عربی و انگلیسی نمی تواند پشتوانه مناسبی برای شما جهت تصدی پست روابط عمومی شهرداری قم باشد.

اگر به فکر حفظ رزومه خود هستید و دوست ندارید نقطه اگر نگوئیم سیاه بلکه مبهمی در آن درج شود، فکر مدیر کلی روابط عمومی شهرداری قم را از سر خود بیرون کنید، چند صباحی سرپرست بمانید و با دست خود کلید اتاق چوبی طبقه ششم ‌ساختمان مجلل شهرداری قم را به دست اهل فنش بسپارید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
متاسفانه انتخاب این بزرگوار برای سرپرستی هم انتخاب درستی نبوده، برای مدت کوتاه هم سرپرست باید مفید باشه که ارتباط ایشون با رسانه ها در همین چند روز این رو نشان نمیده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
خدا رو شکر کنید یک کرمانی انتخاب شد چون تجربه نشون داده چند ساله اصفهانی ها حرف اول رو میزنن در شهرداری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
باید منتظر عملکرد بود بعد قضاوت کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار