به مناسبت روز جهانی عصای سفید؛
طی مراسمی با حضور مسئولان استانی تعدادی از روشندلان قمی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی موفقیت داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۶۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 14 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، مراسم گرامیداشت و تجلیل از نابینایان استان قم ظهر یکشنبه با حضور تعدادی از نابینایان و کم بینایان و مسئولان استانی در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از روشندلان موفق با حضور مسئولان با اهدای لوح و هدیه تقدیر شدند.

مسئول روابط عمومی کانون نابینایان، جلوه امید استان قم که خود یکی از کم بینایان بود با اشاره به خدماتی که این کانون به نابینایان ارائه می‌دهد، اظهار داشت: استان قم ۲ هزار نابینا دارد و هزار نابینا در این کانون عضو هستند و ۲۰۰ نابینا نیز به تازگی شناسایی شده است.

مسعود باقری بیان داشت: کانون خدمات آموزشی از قبیل نویسندگی خلاق، کلاس‌های قرآنی و همچنین کارگروه‌های ویژه باحضور روشندلان برگزار می‌کند.

مشکل تردد نابینایان

وی با بیان این که سختی رفت و آمد نابینایان را از فعالیت اجتماعی دور گذاشته است، افزود: متأسفانه در استان قم مناسب سازی ویژه نابینایان نشده و بسیاری از آن‌ها با مشکل تردد روبه رو هستند. مناسب سازی معابر، ادارات، پارک ها و ... باید در اولویت برنامه شهرداری باشد اما با وجود مطالبات از شهرداری هنوز این اتفاق نیفتاده است.

باقری تصریح کرد: ما در کانون دانشجویان و قاریان قرآن ۲ عضو کانون دارای دکترا، ۱۵ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، پنج نفر حافظ کل قرآن کریم و تعدادی حافظ چند جزء قرآن کریم دارد.

وی افزود: اگر شهر برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شود و به قوانین مصوب ویژه معلولان عمل شود تا آنان نیز بتوانند توانمندی‌های خود را به منسه ظهور برسانند.

گفتنی است مراسم گرامیداشت برای جامعه ۲ هزار نفر نابینایان در قم در شرایطی برگزار شد که نابینایان در آن جا نیز با سختی تردد می‌کردند. سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله خامنه‌ای در طبقه فوقانی و بدون آسانسور بود.

شایسته بود مراسمی که سالی یک بار برای نابینایان برگزار می‌شود در مکانی باشد که برای نابینایان حداقل مناسب‌سازی شده بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار