انتقاد مدیرکل بهزیستی استان قم از فرمانداری قم
بیش از 400 مهد کودک در این استان با عناوین مختلف و بدون مجوز فعالیت می‌کند. گزارش این مهدهای کودک‌ به فرمانداری قم ارائه شده اما متأسفانه تاکنون هیچ برخوردی با آن‌ها نشده است. 200 کودک در مراکز بهزیستی قم نگهداری می شوند که از این تعداد 38 کودک شیرخوار بدسرپرست و بی سرپرست است.
کد خبر: ۶۶۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴ 09 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته کودک اظهار داشت: ما حامی کودکان زیر ۱۸ سال هستیم و هر زمان مشاهده کنیم حق و حقوقی از این قشر ضایع می‌شود مداخله می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بهزیستی متولی صدور مجوز برای مهدهای کودک برای سنین صفر تا ۶ سال است، افزود: متأسفانه چند مدیریتی در مهدهای کودک به کار در مهدها آسیب زده است و خانه‌های بازی شهرداری که ایجاد کرده اشکالاتی دارد که ما ورود کرده‌ایم و باید بازنگری شود.

۶۶ مهد کودک در قم مجوز فعالیت دارد

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: ما به ۶۶ مهد کودک در قم مجوز فعالیت داده‌ایم و فقط این تعداد مهد در قم استانداردهای آموزشی و فیزیکی را رعایت کرده‌اند ولی در استان قم بیش از ۴۰۰ مهد کودک بدون مجوز در حال فعالیت است.

وی با بیان این که مهدهای کودک شخصیت کودک را شکل می‌دهند، افزود: خانواده‌ها کودکان خود را در مهدهای مطمئن ثبت نام کنند؛ مشخصات کامل این مهدها در سایت بهزیستی قم قابل مشاهده است.

سلیقه ادامه داد: مهدهای بسیاری با عنوان‌های مختلف در قم بدون مجوز فعالیت می‌کنند که ما آن‌ها را شناسایی و به فرمانداری اعلام تا برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد اما تاکنون نتیجه حاصل نشده است.

آموزش به ۶ هزار کودک قمی

وی تصریح کرد: ۶ هزار کودک قمی در مهد کودک آموزش می‌بینند و تمامی مربیان مهدهای مجوزدار آموزش‌های استاندار لازم را در جهاد دانشگاهی گذرانده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قم اظهار کرد: ما در کلیه مهدهای مناطق حاشیه‌ای و روستایی یک وعده غذای گرم رایگان ارائه می‌دهیم و درصدی از شهریه خانواده نیازمند را بهزیستی تقبل می‌کند.

وی بیان کرد: در مهدهای مجوزدار بهزیستی آموزش‌های لازم در خصوص مقابله با حوادث، تفکیک پسماند، ترافیک و راهنمایی و رانندگی توسط مربیان مربوطه به کودکان ارائه می‌شود.

سلیقه بیان داشت: در مصلای قم برای نگهداری کودکان «آدینه مهد» راه‌اندازی شده و در این مرکز مسابقات نقاشی و کتابخوانی برای کودکان برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم هرگونه تخلف در مهدهای کودک را با شماره تلفن ۱۲۳ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ درمیان بگذارند.

نگهداری 200 کودک بی سرپرست

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: بسیاری از کودکان با مشکل کودک آزاری مواجه هستند، سالانه 250 تا 300 نفر از کودکان که نیاز به حمایت دارند، به مراکز بهزیستی هدایت می‌شوند، اورژانس اجتماعی به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به این کودکان هستند، خواهشمندیم افرادی که کودکانی را می شناسند که مورد کودک آزاری قرار گرفته اند با شماره 123 تماس بگیرند و گزارش بدهند.

وی با اشاره به کودکان بی سرپرست ادامه داد: بالغ بر 200 کودک بی سرپرست و 38 کودک شیرخوار در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، تعداد این کودکان رو به افزایش است و این مسئله بسیار نگران کننده است، کودکانی که مجهول الهویه هستند یا والدین خود را از دست داده اند خیلی سریع با طی کردن مراحل قانونی به خانواده های متقاضی فرزند تحویل داده می شوند، اما کودکان بد سرپرست که حدود 90درصد کودکان حاضر در مراکز بهزیستی را تشکیل می دهند، باید تا زمانی که مشکل والدین حل نشده در مرکز نگهداری شوند، این درحالی است که بهزیستی با مشکل کمبود نیرو و فضا مواجه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار