مدیر ستاد اقامه نماز قم از اقامه نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر و مناطق مختلف استان قم خبرداد.
کد خبر: ۶۵۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 15 September 2018

 

به گزارش تابناک قم،محمد خامه یار در خصوص نماز ظهر عاشورا عنوان کرد: نماز ظهر عاشورا در صحن امام رضا(ع)، میدان آستانه، صحن فاطمی حرم مطهر، مدرسه آیت الله گلپایگانی و شبستان جدید مسجد امام حسن عسگری(ع) توسط آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر اقامه می‌شود.

وی افزود: این نماز همچنین در چند نقطه از شهر از جمله خیابان 19دی جنب بیمارستان کامکار، برخی امامزادگان سطح شهر، گلزار شهدا علی ابن جعفر و در بخش‎های استان برگزار می شود؛ در مسجد مقدس جمکران نیز نماز توسط تولیت مسجد مقدس و در حیاط اصلی مسجد اقامه می گردد.

مدیر ستاد اقامه نماز قم ادامه داد: برای حفظ نظم در نماز ظهر عاشورا، حدود 400 نفر از نیروهای شهرداری و یاوران نماز با ستاد همکاری می‌کنند، نیروی‌های انتظامی نیز مسئولیت تامین امنیت مراسم را بر عهده دارند.

خامه یار ضمن اشاره هیئت هایی که دسته های عزای خود را به خیابان می‌آورند، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تمام دسته‌های عزاداری موظفند زمان نماز، از عزاداری خودداری نمایند و در صورت امکان به صفوف نماز بپیوندند؛ لذا از تمام عزاداران و افراد حاضر در موکب‌های اطراف حرم خواهشمندیم که با وضو باشند و مهر یا جانماز به همراه داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از پیام های روز عاشورا، اقامه نماز در اول وقت است، تصریح کرد: ان شاءالله نماز ظهر عاشورا در سراسر استان، به تبعیت از امام حسین(ع) در روز عاشورا، زیر آسمان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار