مدیرعامل شهرک های صنعتی:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: سوهان قم از سبد کالای مصرفی مردم استان فراتر رفته و با اقدام های انجام شده برای افزایش مدت زمان نگهداری آن، این محصول به سبد مصرفی خانواده های ایرانی اضافه می شود.
کد خبر: ۶۴۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 21 August 2018

به گزارش تابناک قم،امیر طیبی نژاد بیان کرد: سال گذشته خوشه سوهان قم رتبه دوم کشور را در زمینه توسعه خوشه های صنعتی به دست آورد و روند موفقیت های این خوشه در سال جاری نیز با اقدام هایی که برای افزایش مدت زمان ماندگاری آن در حال انجام است، ادامه می یابد.

وی افزود: برای افزایش ماندگاری این محصول که منجربه درآمدزایی بیشتر کارگاه های تولید سوهان می شود، باهمکاری مراکز عملی، تحقیقات گسترده ای به عمل آمد و هم اکنون مدت ماندگاری آن به بیش از 6 ماه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تلاش برای ارتقای کیفیت تولید سوهان در کارگاه ها و افزایش میزان ماندگاری آن به بیش از یک سال ادامه دارد و با این کار زمینه برای حضور بیش از پیش این سوغات تاریخی قم در بازارهای منطقه ای و جهانی فراهم می شود.

طیبی نژاد گفت: به منظور توسعه متمرکز این خوشه، 10 هکتار زمین در شهرک های صنعتی در اختیار خوشه سوهان استان قرارخواهد گرفت تا کارگاه های سوهان پزی به شکل متمرکز در منطقه ای مشخص مستقر شوند و از پراکندگی آنان در سطح شهر جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین ادامه داد: ارتقای کیفیت، استانداردسازی و استفاده از دستگاه های جدید، از جمله اقدام هایی است که باید در راستای توسعه کسب و کار و کاهش هزینه های تولید در کارگاه های سوهان پزی، مورد توجه قرار گیرد تا فرآیند تولید سوهان از وضعیت سنتی به صنعتی تغییر کند.

حدود یک هزار واحد تولید سوهان با ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن محصول و ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 4 هزار تن در استان قم فعالیت می کنند.

12 خوشه فعال صنعتی در قم شناسایی شده است که از این تعداد فعالیت پنج خوشه آغاز شده و 2 خوشه نیز در سال جاری وارد چرخه اقتصادی می شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار