مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد؛
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز دوره‌های آموزشی ویژه باغبانان فضای سبز شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 19 August 2018

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با بیان اینکه سازمان پارک‌ها در حوزه آموزش اقدامات گسترده‌ای را در برنامه دارد، اظهار کرد: بخشی از آموزش‌های سازمان مرتبط با کارشناسان در امور آب، گیاه‌پزشکی، کاشت و... است، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی کشاورزی منعقد شده و هر دو هفته یکبار دوره‌های ویژه برای کارشناسان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به ضرورت آموزش باغبانان شهر، خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ باغبان فضای سبز در شهر قم داریم که در ۲۵ پیمان نگهداری فضای سبز فعالیت می‌کنند و قرار است دوره‌های آموزشی فصلی برای آن‌ها برگزار شود.

جوادیان با اشاره به اهمیت کاهش مصرف آب، تصریح کرد: در این زمینه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر دوره آموزشی اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب، جلوگیری از هدررفت آب و... برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های باغبانان در ۵۰ جلسه پیش‌بینی شده است، گفت: تمام باغبانان، به زودی آموزش جلوگیری از هدررفت آب را می‌بینند و این دوره‌ها اجباری است.

جوادیان با اشاره به کمبود منابع آبی، یکی از اقدامات ویژه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری را در راستای کاهش مصرف آب و مدیریت منابع موجود عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهر قم و کمبود فضای سبز علاوه بر جلوگیری از افزایش استفاده از آب، با بهینه‌سازی مصرف باید به دنبال توسعه فضای سبز نیز باشیم و این رویکرد در سال‌های اخیر در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار