مدیرعامل شهرک های صنعتی قم:
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم با اشاره به این که صنایع، شاهرگ جذب سرمایه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال هستند، گفت: این که گفته شود صنعت در قم نمای درخشانی ندارد، صحیح نیست و در شرایط کنونی حدود 20 هزار کارگر تنها در شهرک صنعتی شکوهیه این استان مشغول کارند.
کد خبر: ۶۴۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 18 August 2018

به گزارش تابناک قم،امیر طیبی نژاد بیان کرد: با رفع فشارهای اقتصادی و حل شدن مشکل صنعتگران استان، آماراشتغال در شهرک های صنعتی قم به خصوص شهرک صنعتی شکوهیه که یکی ازقطب های مهم توسعه اقتصادی استان است، افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: به همین منظور در شهریور ماه سال جاری به مناسبت هفته دولت، کلینیک تخصصی رفع مسائل و مشکل های صنعتگران در شهرک صنعتی شکوهیه قم به بهره برداری می رسد تا راهکارهای ارتقا تولید و اشتغال در استان با حضور کارشناسان حوزه صنعت، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های اجرایی به صورت مستمر پایش و برای اجرا به صنعتگران، ارائه شود.

وی با اشاره به موقعیت ویژه شهرک های صنعتی قم در سطح کشور، ادامه داد: نزدیکی به تهران و درنظر گرفتن برخی معافیت های مالیاتی در شهرک های صنعتی قم از جمله عوامل جذب سرمایه گذاران در این مناطق است و به همین منظور در سال جاری بیش از 500 میلیارد ریال طرح زیرساختی در شهرک های صنعتی استان اجرا می شود تا امکانات بیشتری در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

طیبی نژاد همچنین به ظرفیت مناطق روستایی قم برای حضور در فعالیت های صنعتی اشاره کرد و گفت: هم اکنون مردم مناطق روستایی بخش مرکزی قم به شهرک های صنعتی ثامن الائمه، شکوهیه، محمود آباد، شهاب و ای سی تی، روستاییان بخش کهک به نواحی صنعتی سیرو و خورآباد، مردم مناطق روستایی بخش خلجستان به ناحیه صنعتی دستجرد، روستاییان بخش سلفچگان به شهرک صنعتی سلفچگان و مردم مناطق روستایی بخش جعفریه به ناحیه صنعتی طغرود دسترسی دارند.

وی افزود: ارائه مشوق های اقتصادی همچون پرداخت تسهیلات بانکی در قالب طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید و تسهیلات خود اشتغالی روستاییان می تواند نیاز مالی صاحبان واحدهای صنعتی در مناطق روستایی را تامین کند و در همین رابطه به دنبال افزایش سهم مشارکت روستاییان استان در فعالیت های تولیدی هستیم.

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است؛ طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار