رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از شناسایی ۶ واحد متخلف در حوزه پتروشیمی شناسایی‌شده و به جرم احتکار مواد اولیه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹ 06 August 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به تعداد جلسات تشکیل‌شده، اظهار داشت: 236 مصوبه در مدت 16 جلسه نتیجه فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوده است.

وی تعداد مصوبه‌های اجراشده را 146 مورد دانست و افزود: 90 درصد مصوبه‌ها در دست اقدام بوده و مواردی که به مرحله اجرا نرسیده‌اند غالباً با مشکلات بانکی و زیربنایی روبه‌رو هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به مشکلات واحدهای صنعتی برای تأمین مواد اولیه اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی بزرگ با ورود به بورس خود مواد اولیه موردنیازشان را تهیه می‌کنند اما واحدهای کوچک‌تر از طریق تعاونی‌ها باید مواد اولیه خود را تأمین می‌کنند.

وی تأکید کرد: مشکلات تولیدکنندگان کوچک از طریق دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری هفته‌ای دو جلسه پیگیری شده تا فرآیند تأییدیه این مراکز تولیدی کوچک حل و سریع‌تر بتوانند مواد اولیه خود را تأمین کنند.

سیجانی برخورد جدی با متخلفان را مهم‌ترین وظیفه بخش نظارت معرفی کرد و ادامه داد: سازمان صنعت،معدن و تجارت با نظارت دقیق در تنظیم بازار با متخلفان برخورد جدی و قانونی کرده و در راستای همین پیگیری‌ها 6 واحد متخلف در حوزه پتروشیمی شناسایی‌شده و به جرم احتکار مواد اولیه مورد پیگیرد قانونی قرارگرفته‌اند.

وی با بیان فعالیت تعداد دو هزار و 300 واحد صنعتی در استان قم تصریح کرد: باهدف بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید تأمین و توزیع مواد اولیه برای این صنایع در دستور کار قرارگرفته و روند کار آن‌ها مورد پیگیری و نظارت سازمان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار