عضو هیئت علمی دانشکده دین و رسانه به توجه ویژه بر جنبه‌ی نشاط و امید موجود در باور به مهدویت در برگزاری نشست ها و کارگاه های جنبی جشنواره ملی مهدویت تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 18 July 2018

به گزارش تابناک قم، علی حسینی سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در راستای هم اندیشی نشست ها و کارگاه های جشنواره ملی مهدویت با حجت الاسلام والمسلمین متقی زاده عضو هیئت علمی دانشکده دین و رسانه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین متقی زاده با بیان اینکه باور به مهدویت نشاط، سرزندگی و امید به آینده ای روشن را در پی دارد، گفت: در برگزاری کارگاه ها و نشست ها در کنار پرداختن به آسیب ها و چالش ها جا دارد که با توجه به مخاطب جوان جشنواره ملی مهدویت نگاه امید و نشاط ناشی از باور مهدویت نیز مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

این کارشناس رسانه ادامه داد: در سخت‌ترین شرایط که مغول ها به ایران حمله کردند آنچه موجب ایستادگی و پیروزی ایرانیان بر دشمن شد، اعتقاد و باور به مهدویت بود.

وی با اشاره به مخاطب جوان جشنواره اظهار کرد: می توان از این ظرفیت جشنواره برای القای حداقل های "معنا" به جامعه استفاده کرد، اگر بتوان توده جامعه را با مسئله مهدویت درگیر کرد، بسیاری از مشکلات حل می شود. لازم است در این راستا از پتانسیل مراکز آموزشی و رسانه ای استفاده کنیم.

این کارشناس رسانه با تاکید بر کارکرد ایجاد امید و نشاط در جامعه توسط باورمندی به مهدویت افزود: جا دارد رادیو و تلویزیون در این مسیر جشنواره و رویکرد آن را حمایت کنند.

در ادامه حسینی نیز با بیان اینکه در راستای ادامه دار بودن جریان و فضای جشنواره کانون چند رسانه ای جهت تولید آثار مهدوی و ارائه در فضاهای رسانه ای فعال شده است، گفت: طبق برنامه، از سال 1400 جشنواره بین المللی خواهد شد.

گفتنی است جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی قم در بخش های کتابخوانی، پژوهشی، ادبی، هنری و رسانه و فضای مجازی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار