مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی ایران با حضور مسئولان کشوری و استانی در قم افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 18 July 2018

به گزارش تابناک قم، مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی ایران پیش از ظهر امروز و با حضور میر محمدصادقی مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی کشور، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم، هادی کریمی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم و اقشار مختلف دانشجویی افتتاح شد.

در این برنامه هادی کریمی اظهار داشت: در استان قم در حال حاضر نزدیک به 21 مرکز مشاوره وجود دارد، به‌علاوه 4 مرکز دیگر در این زمینه مشغول به فعالیت بوده که این مجموعه سلامت روانی استان را تضمین می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت تعامل متخصصان روان‌شناختی استان افزود: امید است که با تکمیل شبکه مراکز روانی، بتوان در حوزه سلامت روانی در استان مدیریت مناسبی به عمل آورد.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قم گفت: نیاز استان قم به مراکز روانی بالا بوده و این به دلیل مهاجرپذیری این استان است و به همین دلیل اساتید و مراکز علمی باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

کریمی با ارائه آمار در زمینه مراجعه‌کنندگان به مراکز روانی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره استان با برقراری نزدیک به 6 هزار تماس موفق و قریب به پنج هزار تماس ناموفق در زمینه مشاوره، مشغول به فعالیت بوده و این امر نشان از نیاز روزافزون استان به این مراکز دارد.

در بخشی از این جلسه، میر محمدصادقی مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: خدمات‌رسانی روانشناسان و مراکز مشاوره، کمک شایانی به کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی کرده و اهمیت کار آنان به خالصانه بودن آن است.

در ادامه این جلسه، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم تأکید کرد: تاکنون در حوزه سلامت جسمانی و موارد پزشکی پیشرفت‌های مناسبی کسب کرده‌ایم و بخش عمده توجهات به این بخش بوده و این در حالی است که نسبت به بخش سلامت روانی توجه کمتری صورت گرفته که این بخش نیز باید تقویت شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار