اینجا مرقد بانویی بهشتی و غرق در عبادت و نیایش و پیراسته از هر گونه آلودگی و زشتی است؛ نامش را «معصومه» نهادند تا عصمت مادرش، حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در او تجلی گردد.
کد خبر: ۶۳۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم، صدای گریه می‌آید! صدای گریه نوزادی در مدینه که خواهردار شدن امام رضا و دختردار شدن امام موسی کاظم (ع) را بشارت می‌دهد و تبسمی مادرانه بر لبان نجمه خاتون و اهل خانه نشانده است. آری صدای گریه معصومه (س) می‌آید...

امروز روز اول ذی القعده است، روزی که در آن نسیمی فرحناک از باغ‌های بهشت برخاسته و در خانه خورشید شروع به وزیدن کرده و بوی خوشی همه جا را فراگرفته است که همه نوید آمدن فاطمه ای دیگر که سال‌ها قبل در خبرهای غیبی به وجود او مژده داده شده بود را می‌دهند.

روزی که کوثر فاطمی، حضرت فاطمه معصومه (س)، دختری از آسمان ولایت و امامت، طلوع و قلب‌ها را جلا و چشم‌ها را روشن کرده و درخشندگی‌اش دیده همگان را مجذوب پاکی و قداست خویش کرده است.

بانویی که سرچشمه تمام خوبی‌ها و کمالات است و همچون جده خویش حضرت فاطمه زهرا (س)، در عصمت و طهارت و پاکدامنی بی‌نظیر و به همه فضائل اخلاقی آراسته و از جمله بانوان گران قدر و والامقام جهان تشیع است.

بانویی بهشتی و غرق در عبادت و نیایش و پیراسته از هر گونه آلودگی و زشتی که نامش را «معصومه» نهادند تا عصمت مادرش، حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در او تجلی گردد.

بانوی پاک و مطهری که با دلی امیدوار و قلبی مالامال از عشق در طلب و رسیدن به برادر بزرگوارش امام رضا (ع) که جابران زمانه وی را به اجبار به دیار غربت برده بودند، در سفری پرمشقت و طولانی گام نهاد و کوه‌ها و صحراها و دشت‌ها را درنوردید تا به وصال برادر رئوف و «ولیّ» خویش برسد.

همان کسی که بعد از رسول اکرم (ص)، بالاترین جایگاه در شفاعت را همچون حضرت زهرا (س)، دارد. به طوری که امام صادق(ع) قبل از تولد ایشان فرمودند: «بدانید بهشت هشت در دارد که سه در به سوی قم است. بانویی ازفرزندان من به نام فاطمه دختر موسی در آنجا رحلت می‌کند و باشفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند. از این روایت علاوه بر اثبات مقام شفاعت حضرت معصومه(س) فراگیر بودن آن نیز روشن می‌شود.»

همان کسی که با ورودش به قم آن را یکی از سرزمین‌های برگزیده الهی کرده و بابی از بهشت در آن قرار داده است و موجب شده که شیعیان از تمام نقاط عالم همچون پروانه به گرد وجود شمع حرم اش جمع شوند و آن را همچون نگینی درخشان بر انگشتر دربرگیرند.

پس ای بانو، امروز از بین خیل عظیم زائرانت خودم را به بارقه نورانی ات رسانده و آن را تنگ در آغوش می‌گیرم و زمزمه کنان با شما درد و دل می‌کنم تا بلکه از غرق شدن در گرداب نومیدی و غفلت نجات یابم.

در همان حال چشمانم را خواهم بست و شما را واسطه درگاه پروردگار عالمیان قرار خواهم داد تا برای لحظه‌ای هم که شده احساس کنم کنار قبر شریف یاس گم شده مدینه نشسته‌ام! ای کسی که قبرش تجلیگاه قبر مقدس حضرت زهرا(س) است.

رقیه رمضانی دختر 17 ساله ای است که در روز میلاد حضرت معصومه (س)، خود را از اهواز به قم رسانده تا در این ایام نورانی از نزدیک به بانوی کرامت عرض ادب کند.

زنان و دختران از حضرت معصومه الگوبرداری کنند

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم می‌گوید: از دیروز صبح همراه خانواده‌ام راهی قم شدیم تا در میلاد حضرت معصومه(س)، در جوار حرم مطهر ایشان باشیم و از برکات آن بهره مند شویم.

این زائر کریمه اهل بیت (س)، ادامه می‌دهد: این سومین سالی است که در یک چنین روز مبارکی در قم و در کنار ضریح با صفای حضرت معصومه (س)، حضور پیدا می‌کنیم که واقعا لذت بخش است.

رمضانی به روز دختر که به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س)، است اشاره کرده و می‌افزاید: حضرت معصومه(س) در سخت ترین شرایط آن دوران عفت و پاکدامنی خود را حفظ کردند که زنان و دختران ما نیز باید از ایشان الگوبرداری کنند.

دوست دارم ساعت‌ها به گنبد حرم ذل زده و گریه کنم

سحر خان بابایی دختر 26 ساله ای که در روز میلاد حضرت معصومه (س) در حرم نورانی این بانوی بزرگوار حضور پیدا کرده، می‌گوید: ما از شهر همدان به قم آمده ایم. اینجا همه چیز بسیار باشکوه و زیباست و آدم از این همه زیبایی به ذوق می‌آید. طوری که دوست دارم ساعت‌ها به گنبد حرم حضرت معصومه (س) ذل زده و گریه کنم.

این بانوی زائر در خصوص نامیدن روز میلاد حضرت معصومه (س) به روز دختر بیان می‌کند: حکمت نامیدن روز میلاد بانوی کرامت به روز دختر این است که همه ما دختران مسلمان از ایشان الگو بگیریم و راهشان را ادامه دهیم تا بلکه سعادتمند شویم.

آری کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، همچون مهری تابان بر پیشانی آسمان ایران و نگینی بر انگشتر همیشه درخشان قم می‌درخشد و خاک پربرکت آن را مقدس و نورانی کرده است.

پس جا دارد تا قدرش را بدانیم و با حفظ عفاف و حجاب خود حرمتش را نگه داریم...

همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد
لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

وقتی انیس لحظه تنهایی‌ام توئی
تنها دلیل اینکه من اینجایی‌ام توئی

هر شب دلم قدم به قدم می‌کشد مرا
بی‌اختیار سمت حرم می‌کشد مرا

با شور شهر فاصله دارم کنار تو
احساس وصل می‌کند آدم کنار تو

حالی نگفتنی به دلم دست می‌دهد
در هر نماز مسجد اعظم کنار تو

با زمزم نگاه دمادم هزار شمع
روشن کننند‌هاجر و مریم کنار تو

تا آسمان خویش مرا با خودت ببر
از آفتاب رد شده شبنم کنار تو

در این حریم، سینه زدن چیز دیگری‌ست
خونین‌تر است ماه محرم کنار تو

مادر کنار صحن شما تربیت شدیم
داریم افتخار که همشهری‌ات شدیم

ما با تو در پناه تو آرام می‌شویم
وقتی که با ملائکه همگام می‌شویم

بانو! تمام کشور ما خاک زیر پات
مردان شهر نوکر و زن‌ها کنیزهات

زیباترین خاطره‌هامان نگفتنی‌ست
تصویر صحن خلوت و باران نگفتنی‌ست

باران میان مرمر آیینه دیدنی‌ست
این صحنه در برابر آیینه دیدنی‌ست

مرغ خیال سمت حریمت پریده است
یعنی به اوج عشق همین‌جا رسیده است

خوشبخت قوم طایفه، ما مردم قم‌ایم
جاروکشان خواهر خورشید هشتم‌ایم

اعجاز این ضریح که همواره بی‌حد است
چیزی شبیه پنجره فولاد مشهد است

من روی حرف‌های خود اصرار می‌کنم
در مثنوی و در غزل اقرار می‌کنم

ما در کنار دختر موسی نشسته‌ایم
عمری‌ست محو او به تماشا نشسته‌ایم

اینجا کویر داغ و نمک‌زار شور نیست
ما روبروی پهنه دریا نشسته‌ایم

قم سال‌هاست با نفسش زنده مانده است
باور کنید پیش مسیحا نشسته‌ایم

بوی مدینه می‌وزد از شهر ما، بیا
ما در جوار حضرت زهرا نشسته‌ایم

از ما به جز بدی که ندیدی ببخشمان
از دست ما چه‌ها که کشیدی ببخشمان

من هم دلیل حسرت افلاک می‌شوم
روزی که زیر پای شما خاک می‌شوم

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار