طي مراسمي با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد علي خميني و جمعی از مسئولان از پوستر فراخوان 40 مسجد شاخص کشور رونمايي شد.
کد خبر: ۶۳۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 14 July 2018

به گزارش تابناک قم، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، رفیعی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، امام جماعت مسجد چهارمردان قم و جمع کثیری از مردم انقلابی قم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی استاد برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: در جشنواره چله سرو قرار است مساجد شاخص کشور معرفی شوند که می تواند طرح موفق و ارزشمندی باشد.

وی بیان کرد: به کوری چشم دشمنان، این انقلاب چهل سال است که با قدرت به جلو پیش می رود و دشمنان را مایوس کرده است.

رفیعی تصریح کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره می گفتند که انقلاب در آینده نزدیک از بین می رود اما شاهد هستیم که با لطف خداوند این انقلاب همانند یک سرو مقتدر و با استقامت در حال رشد و پیشرفت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره چله سرو با هدف تبیین استانداردهای مسجد فعال و انقلابی و همچنین شناسایی و معرفی الگویی مساجد انقلابی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: مسجد کانون است و در صدر اسلام همواره این جایگاه در مساجد بوده است که امیدواریم این جایگاه در مساجد همواره حفظ شود و از طریق این جشنواره شاخص ها تبیین و مساجد الگو نیز معرفی شوند.

مساجد همواره هویت انقلابی گری خود را حفظ کرده اند

حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز به برگزاری مراسم در مسجد چهارمردان قم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل مهمی که این مسجد برای آیین رونمایی انتخاب شد این بود که امام راحل در مسجد چهارمردان قم نخستین رای
خود را به صندوق انداخته و از سوی دیگر این مسجد شاخصه های انقلابی بسیاری دارد.

وی بیان کرد: مسجد چهارمردان قم یکی از مساجدی است که توانسته با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، همواره هویت انقلابی بودن خود را حفظ کند و به عنوان یک مسجد الگو برای دیگر مساجد باشد.

وی ضمن تقدیر از شهردار و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به منظور برگزاری جشنواره چله سرو گفت: این اقدام بسیار ارزشمند موجب می شود شاخصه های انقلابی گری در مساجد مشخص و به دیگر مساجد نیز اعلام شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پوستر فراخوان 40 مسجد شاخص کشور رونمایی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار