معاون شهردار قم:
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: اجرای خط دوم مترو نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز دارد و به دلیل عدم وجود پشتوانه مالی هنوز در این خط شروع به فعالیت نکرده‌ایم.
کد خبر: ۶۳۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 14 July 2018

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم، اظهار داشت: خط نخست به طول حدود ۱۴.۵ کیلومتر در دو فاز تعریف‌شده است که اتمام فاز نخست از قلعه کامکار تا میدان مطهری در اولویت افتتاح قرارگرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه حفاری بیش از ۱۲ کیلومتر مسیر به اتمام رسیده است، ابراز کرد: اتمام ۶ کیلومتر با ۶ ایستگاه در فاز نخست در دستور کار قرار داشته که پیمانکار در حال کار است که دو ایستگاه به‌صورت ۱۰۰ درصدی و چهار ایستگاه نیز در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام تونلینگ، تهیه تجهیزات در دستور کار بوده که امیدواریم بتوانیم در سال ۹۷ خط نخست را در آستانه بهره‌برداری با سه قطار قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه خط دوم از پردیسان تا بازار و محور ارم در دستور مطالعات و در حال اخذ فاینانس است، گفت: اجرای این بخش نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز دارد و به دلیل عدم وجود پشتوانه مالی هنوز در این خط شروع به فعالیت نکرده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار