رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: در حال حاضر استان قم دارای ۵۵ شرکت دانش‌بنیان که استان قم در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۶۱۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 26 May 2018

به گزارش تابناک قم،سید حسن اخوان علوی با بیان این‌که قم دارای ظرفیت بالایی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد اظهار داشت: در حال حاضر استان قم دارای 55 شرکت دانش‌بنیان فعال است که در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد و از این تعداد 29 شرکت عضو پارک علم و فناوری استان هستند.

وی با اشاره به اشتغال آفرینی پارک علم و فناوری در رشته‌های مختلف افزود: یک هزار و پنجاه شش نفر عضو شرکت‌های فناوری هستند که در سال گذشته 153 نفر اشتغال‌زایی جدید داشتیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم خاطرنشان کرد: به لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی پارک علم و فناوری به‌شدت با محدودیت مکانی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور روبرو است.

وی گفت: استاندار محترم نیز در بازدیدی که اواخر سال گذشته از پارک علم و فناوری داشت به این موضوع تأکید و پیگیر حل مشکل واگذاری بلوک‌های هم‌جوار پارک در مجتمع مروارید به پارک علم و فناوری بوده اما متأسفانه این مشکل کماکان پابرجا است.

اخوان علوی با تأکید بر دستور صریح استاندار محترم درباره حل مشکل زیرساخت‌ها گفت: اگر این روال ادامه پیدا کند پارک متأسفانه دیگر قادر به جذب صاحبان ایده و فناوران جدید نخواهد بود که می‌تواند تبعات نامطلوبی در بحث اشتغال‌زایی و توسعه فناوری استان داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال 96 از محل اعتبارات استان، جمعاً 7730 میلیون ریال تسهیلات مالی برای واحدهای فناور عضو مصوب شد که از این میزان 3450 میلیون ریال در اختیار پارک علم و فناوری قرارگرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به تعاملات پارک علم و فناوری با سایر نهادهایی که تأمین مالی و پرداخت تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خوددارند، افزود: محل اعتبارات پارک علم و فناوری استان از صندوق پژوهش و فناوری کریمه، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق صحا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

اخوان علوی ادامه داد: 73415 میلیون ریال تسهیلات برای شرکت‌های تحت پوشش مصوب شد که از این میزان 72415 میلیون ریال به شرکت‌های فناوری پرداخت‌ شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار