عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت شهادت در اسلام گفت: شهدا دارای عظمت بسیار بالایی هستند و بهترین نوع مرگ شهادت است، یاد مرگ سازنده است و خداوند از افرادی که به یاد مرگ هستند تجلیل کرده و به آن‌ها بشارت داده است.
کد خبر: ۶۰۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 18 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: شهدا دارای عظمت بسیار بالایی هستند و بهترین نوع مرگ شهادت است.

وی با اشاره به لزوم توجه انسان به مرگ افزود: یاد مرگ سازنده است و خداوند از افرادی که به یاد مرگ هستند تجلیل کرده و به آن‌ها بشارت داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری وصیت کردن را یکی از دستورات دین اسلام برشمرد و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دینی وصیت کردن است و در این زمینه احکام بسیار زیادی آمده است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اهمیت تقوا در اسلام ادامه داد: بهترین توشه برای سفر آخرت تقوا است و قرآن تاکید کرده است که انسان باید برای سفر آخرت خود را آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج باور به معاد استقامت و ایستادگی در برابر دشمن است و کسانی که ایمان به معاد دارند در ماجرای جنگ طالوت و جالوت به دیگران قوت قلب می‌دادند و فرمودند ممکن است تعداد افرادی که با حق هستند کمتر باشد اما پیروز می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار