در حرم حضرت معصومه(س) انجام شد:
رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از برگزاری 75 مراسم مذهبی مختلف به زبان‌های عربی، اردو و آذری در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 18 May 2018

به گزارش تابناک قم، کمال ثریا اردکانی با اشاره به اینکه اداره امور بین‌الملل آستان مقدس هر روز میزبان ده‌ها نفر از زائران و گردشگران خارجی است، اظهار کرد: برای این افراد برنامه‌های مختلفی از جمله نشست‌های معرفتی، تور حرم‌گردی و مراسم‌های مذهبی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 75 مراسم مذهبی مختلف به زبان‌های عربی، اردو و آذری در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شده است، عنوان کرد: جمعیت قابل توجهی از مجاوران و زائران حرم مطهر در این مراسم‌ها حضور داشته و از برگزاری این مراسم‌ها استقبال کرده‌اند.

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: بیشتر مراسم‌های مذکور هم‌زمان با مناسبت‌های مذهبی در سالن اجتماعات اداره زائران غیرایرانی واقع در صحن صاحب‌الزمان(عج) و برخی از مراسم‌های ویژه چندین هزار نفری نیز در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف برای زائران و گردشگران خارجی در ماه شعبان یاد کرد و ادامه داد: در این ماه مراسم‌های جشن مختلفی هم‌زمان با میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و نیمه شعبان در حرم مطهر برگزار شد.

ثریا اردکانی با اشاره به حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت(ع) در مراسم‌های مذهبی حرم مطهر عنوان کرد: در این مراسم‌ها، میزبان شخصیت‌های برجسته حوزوی و عالمان دینی به عنوان سخنران و همچنین مدیحه‌سرایی مداحان کشورهای مختلف بودیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار