مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: دو هزار و 477 تعاونی در استان با 934 هزار و 170 عضو در استان داریم.
کد خبر: ۶۰۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 17 May 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به وضعیت تعاونی‌های استان قم اظهار کرد: دو هزار و 477 تعاونی در استان با 934 هزار و 170 عضو در استان داریم، 83 درصد تعاونی‌های استان قم مربوط به سهام عدالت است که 771 هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی ادامه داد: 875 تعاونی با 37 هزار عضو در استان قم غیرفعال هستند، 40 شرکت تعاونی راکد هم در استان داریم، در بخش کشاورزی استان قم 221 شرکت تعاونی با دو هزار و 204 عضو، 249 شرکت تعاونی در بخش صنعت با دو هزار و 201 عضو و 226 شرکت تعاونی خدمات با سه هزار و 331 عضو فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: تفاهم نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استانداری‌ها منعقد شده است و بر این اساس یک تفاهم نامه با مدت اعتبار سه سال در سال 1394 به امضا رسید، اهداف این تفاهم نامه کمک به افزایش سهم تعاون و تشکیل تشکل‌های مردم نهاد در استان قم بود.

کاویانی با اشاره به لزوم اجرای سند توسعه تعاون در استان قم اظهار کرد: باید با اجرای چنین سندی، افزایش استفاده از ظرفیت بخش تعاون در تولید را شاهد باشیم، باید ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون در استان قم براساس تفاهم نامه ای امضا شده تشکیل شود.

وی ادامه داد: ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون در استان قم تنها یک بار در سال 95 جلسه برگزار کرد، پس از آن برگزاری جلسات ستاد مسکوت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: جلسات منظمی در نیمه دوم سال گذشته از ابتدای مهرماه به صورت هر هفته در کمیته ای برای بررسی مشکلات تعاونی‌های استان برگزار می‌شد، این کمیته 18 جلسه داشت و به مشکلات 50 تعاونی رسیدگی شد.

کاویانی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در بخش تعاون اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های زیادی که در استان قم وجود دارد، توسعه ای که در زمینه تعاون باید در استان قم به وجود می‌آید، رخ نداد.

وی ادامه داد: وضعیت تعاونی‌ها در استان قم در گذشته نابه سامان بود و در طی 6 ماه گذشته، به مشکلات این تعاونی‌ها رسیدگی کردیم و در نهایت این مساله رضایت مدیران استانی را به دنبال داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در استان‌های دیگر، تعاونی‌های توسعه و عمرانی بهتر عمل کردند، چون هم دستگاه‌های دولتی با این تعاونی‌ها بهتر همکاری داشتند و خود اعضای تعاونی‌ها هم آورده بیشتری آوردند، عملکرد استان قم در زمینه تعاونی‌های توسعه و عمران، زیر متوسط کشوری بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار