مدیرکل بنیاد مسکن:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: از سال 1384 تا پایان سال گذشته به هفت هزار و 400 مسکن روستایی این استان تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی مسکن اعطا شده است.
کد خبر: ۵۹۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 26 April 2018

به گزارش تابناک قم،غلامرضا صالحی افزود: سال گذشته 768 فقره تسهیلات 120 میلیون ریالی به واحدهای آسیب دیده از سوانح طبیعی در شهر و روستا اعطا شد.

وی اضافه کرد: یک هزار فقره تسهیلات 180 میلیون ریالی نیز به برای طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت شده است.

به گفته وی، امسال پرداخت تسهیلات مقاوم سازی به 250 میلیون ریال افزایش یافته و با سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان اعطا می شود.

صالحی با بیان این که سختگیری بانک ها در اعطای تسهیلات مانع مقاوم سازی منازل روستایی است، اضافه کرد: بانک ها موارد دست و پاگیری از جمله ضامن کارمند و یا نامه کسر از حقوق را برای دریافت وام شرط گذاشته اند که تعداد زیادی از متقاضیان به دلیل ناتوانی در تامین این مدارک از اخذ وام منصرف می شوند.

وی با بیان این که حدود 70 درصد بافت روستایی استان قم، فرسوده و نیازمند نوسازی است، بیان کرد: در حال حاضر حدود 20 هزار مسکن روستایی باید نوسازی شود که اگر بانک ها همکاری کنند در چند سال آینده تا 90 درصد منازل روستایی نوسازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بنیاد مسکن به تک تک منازل روستایی مراجعه و مالکان را مطلع و توجیه نموده اند که خانه هایشان در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله مقاوم نیست و باید نوسازی شود.

استان قم دارای 204 روستاست که 131 روستا بالای 20 خانوار و 69 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار