مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و مشارکت همه مردم و مسؤولان تا پایان سال 97، آلودگی پلاستیک در استان قم به حداقل برسد.
کد خبر: ۵۹۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 23 April 2018

به گزارش تابناک قم، تورج همتی در جریان بازدید نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم از تالاب بهشت معصومه اظهار کرد: گرد و غبار از مهمترین چالش‌های زیست محیطی قم است که متأسفانه با خشکسالی به‌وجود آمده، این مشکل مضاعف شده و ما به دنبال جذب اعتبارات لازم برای مقابله با این بحران هستیم.

وی با اشاره به امکانات، اعتبارات و ظرفیت‌های قانونی شهرداری قم، بر ضرورت توسعه فعالیت‌های زیست محیطی شهرداری تأکید کرد و گفت: وضعیت کنونی محیط زیست و منظر شهری در قم به هیچ عنوان در شأن این خطه مقدس نیست و انتظار داریم شهرداری قم در این زمینه برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه فضای سبز در شهر قم به صورت منطقه‌ای و کمربند سبز با استفاده از پساب تصفیه شده تأکید کرد و گفت: نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی و انتقال صنوف آلاینده و مزاحم پیرامون شهر قم به شهرک‌ها و نواحی صنعتی از دیگر اقداماتی است که شهرداری قم باید با جدیت دنبال کند.

وی با اشاره به ممنوعیت دفن زباله از پایان برنامه پنجم توسعه، خواستار تدوین طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند شهر قم شد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و مشارکت همه مردم و مسؤولان تا پایان سال 97، آلودگی پلاستیک در استان قم به حداقل رسیده و بتوانیم با استفاده از فناوری‌های نوین، دفع اصولی انواع پسماندها را به خوبی مدیریت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار