رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: اگر دستگاهی نتواند اوراق مشارکت خود را جذب کند نباید اجازه دهد که این اوراق از استان خارج شود.
کد خبر: ۵۹۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 18 April 2018

به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در بحث بودجه‌ریزی در سال ۹۷ دولت ۴ هدف را دنبال می‌کند که اصلاح در قانون بودجه و شیوه بودجه‌ریزی از جمله آنها است که در بودجه نویسی امسال، ۳۴۰ ردیف بر مبنای عملیاتی شدن دیده شده که اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شده است که اگر همین روال ادامه یابد بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در برنامه ششم کامل خواهد شد.

وی یکی از موضوعات اساسی دولت در سال جاری را بحث اشتغال دانست و گفت: این موضوع به عنوان اولویت اول دولت در سال جاری است که برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد بیش از یک میلیون و ۳۴ هزار شغل در کشور در حال انجام است که برای آن ۷۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و هر استان عملکرد بهتری داشته باشد اعتبارات بیشتری دریافت خواهند کرد.

کاهش اعتبارات دولت در بحث تملک

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه اعتبارات دولت در بحث تملک کاهش یافته است، افزود: اعتبارات مشارکت عمومی و خصوصی در بودجه‌ریزی سال جدید مد نظر قرار گرفته است که ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای بحث تملک سرمایه‌ای هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: ایجاد اشتغال بیش از یک میلیون نفر و نیز رسیدن به اقتصادی با رشدهای مثبت تلاش جدی را از سوی مسئولان می‌طلبد.

رضوی گفت: در بحث تملک اگر از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده نشود دچار مشکل خواهیم شد و بودجه در این زمینه مشخص است.

افزایش ۲۴ درصدی بودجه استان قم

وی افزود: ۳۴ درصد تملک استانی کاهش و در عین حال مشارکت عمومی و خصوصی تا دو برابر افزایش یافته و در سال جاری بودجه استان قم ۲۴ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به پروژه‌های مهم استان قم که در سال ۹۷ باید مورد پیگیری قرار بگیرد، گفت: اتمام متروی خط یک، شروع خط دو مترو، تکمیل فرودگاه قم، بلوار مرجعیت و تقاطع‌های غیر همسطح و همچنین پروژه‌های که دارای پیشرفت ۸۰ درصدی هستند باید در اولویت قرار گیرد.

۲ بیمارستان در قم به بهره‌برداری می‌رسد

وی اظهار داشت: بیمارستان‌های امیرالمؤمنین(ع) و بیمارستان مادر در سال ۹۷ در قم به بهره‌برداری خواهد رسید و کمربندی پردیسان - کهک تکمیل و نیز احداث کمربندی قم کلنگ خواهد خورد.

رضوی در خصوص اوراق مشارکت که در اختیار دستگاه‌های استان قرار دارد نیز اظهار داشت: مدیران دستگاه‌ها باید بدون در نظر گرفتن حساسیت‌ها در این زمینه ورود کنند و اگر دستگاهی نتواند اوراق مشارکت خود را جذب کند نباید اجازه دهد که این اوراق از استان خارج شود و باید اعلام کنند تا به سایر دستگاه‌های که آماده تحویل هستند انتقال داده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار