استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: دعا کردن جزو آداب ماه رجب است و دعاهای مخصوصی برای این ماه وارد شده است که انسان نباید از این دعاها غفلت کند.
کد خبر: ۵۸۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 23 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم با اشاره به جایگاه ماه رجب اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمود که ماه رجب شهر الله است، البته همه ماه‌ها، ماه خدا است، ولی خداوند عنایت خاصی در ماه رجب به بندگانش دارد.

وی ادامه داد: خداوند فصول را قرار داده است تا ما نعمت‌های خدا را ببینیم، شب و روز و فصل‌های چهارگانه از آیات الهی است، اما چون ما به صورت مکرر شب و روز را در طول 24 ساعت و فصول چهارگانه را در طول یک سال می‌بینیم، این چیزها برای ما عادی شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امسال ماه رجب با نوروز باستانی تقارن پیدا کرده است و این تقارن رحمت الهی همچون سرسبزی را به دنبال دارد.

نظری منفرد ماه رجب را ماه رحمت الهی و یکی از ماه‌های حرام دانست و تصریح کرد: اگر کسی در ماه رجب مرتکب قتل شود، دیه ای باید بیش از ماه‌های دیگر پرداخت کند، در ماه‌های حرام نباید جنگ و خون ریزی باشد.

وی ادامه داد: ماه رجب زمان توبه است و انسان با توبه پاک می‌شود، کثرت استغفار مطلوب است و انسان نباید تنها به یک بار استغفار بسنده کند، رسول اکرم(ص) با وجود داشتن مقام عصمت، روزی 70 بار استغفار می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: روزه جزو آداب ماه رجب است و رسول اکرم(ص) و اصحابش این ماه را روزه می‌گرفتند. علاقه به عبادت و حضور در نماز جمعه، نعمت است و انسان باید خداوند را به خاطر این علاقه شکر کند، سجده شکر پس از نماز واجب، مستحب است، در روز رستاخیز که انسان در محکمه عدل الهی حضور پیدا می‌کند، نماز و روزه اهمیت دارد.

نظری منفرد با اشاره به ثواب روزه در ماه رجب اظهار کرد: کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند به او بهشت می‌دهد، روزه گرفتن در چنین ماهی سختی مرگ را برای انسان آسان می‌کند.

وی ادامه داد: دعا کردن جزو آداب ماه رجب است و دعاهای مخصوصی برای این ماه وارد شده است که انسان نباید از این دعاها غفلت کند، دعا جزو ضروریات برای هر انسان است و خداوند دوست دارد که بنده اش، دعا کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ماه رجب ماه دعا و ارتباط با خداوند است و در این ماه مناسبت‌های میلاد ائمه معصومین(ع) زیادی وجود دارد، ماه رجب ماه زیارت است و در این ماه زیارت ائمه معصومین(ع) به خصوص امام حسین(ع) سفارش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس روایتی از امام هادی(ع)، کسی که از خداوند اطاعت کرد، باک ندارد که مخلوقات بدشان بیاید، اطاعت خداوند اصل و محور است و کسی که آخرتش را به دنیای دیگران بفروشد، زیان کارترین فرد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار