مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: هم اکنون ضریب بهره مندی آب روستایی در استان 83 درصد است و وضعیت استان قم در این زمینه از متوسط کشور بهتر است.
کد خبر: ۵۶۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمد احمدی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم اظهار کرد: اصلاح و بازسازی تاسیسات روستاها از جمله این پروژه‌ها است، بسیاری از تاسیسات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم نیاز به بازسازی دارند و برای افزایش طول عمر تاسیسات، اصلاح و بازسازی تاسیسات را انجام دادیم.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش ضریب تامین آب آشامیدنی در روستاهای استان قم در قالب تکمیل پروژه‌های مجتمع آبرسانی و تک روستایی نیمه تمام هستیم، در سال های 95 و 96، آب آشامیدنی 84 روستا را در استان قم تامین کردیم، هم اکنون ضریب بهره مندی آب روستایی در استان 83 درصد است و وضعیت استان قم در این زمینه از متوسط کشور بهتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم افزود: در سال 96، 19 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و پنج میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تامین آب آشامیدنی روستاهای استان قم تخصیص پیدا کرد.

احمدی با اشاره به طرح‌های در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم اظهار کرد: به دنبال جایگزینی سیستم نوین الکترولیز نمک طعام با سامانه‌های کلرزن گازی هستیم تا کاهش خطرات ناشی از گاز کلر و کاهش هزینه‌های ناشی از خرید کلر را شاهد باشیم، در مجموع در سال 95 و. 96، 14 دستگاه الکترولیز نمک طعام را از اعتبارات داخلی و صندوق توسعه ملی خریداری و در تاسیسات آب روستایی استان قم کردیم.

وی ادامه داد: برای کاهش تعداد روستاهای دارای درصد آب بدون درآمد بالای 50 درصد در استان قم تلاش کردیم، آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم حدود 35 درصد است و اقدامات خوبی برای کاهش این عدد صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم افزود: به دنبال اجرای پروژه تکمیل و استقرار سامانه اسکادا در مجتمع‌های آبرسانی استان قم هستیم تا هزینه‌های تعمیر و نگه داری کاهش پیدا کند، قرار است که این پروژه در دو مجتمع کهک و سلفچگان با اعتبار یک میلیارد و 180 میلیون تومان اجرا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراکز اسکادا در کشور حائز استانداردهای بین المللی نیستند، به دنبال این هستیم که استاندارد واحدی برای این مراکز در کل کشور تدوین کنیم تا همه از آن استفاده کنند، اعتبارات اجرای پروژه تدوین استاندارد برای مراکز اسکادا از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم است، سیستم اسکادا برای مانتورینگ و کنترل سیستم های آبرسانی کاربرد دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار